TietoEnatorille maailmanlaajuinen sopimus Shellin kanssa

TietoEnatorille maailmanlaajuinen sopimus Shellin kanssa TietoEnator on allekirjoittanut Master License Agreement (MLA) - käyttöoikeussopimuksen hollantilaisen Shell International E&P:n kanssa. Sopimuksen myötä Shell saa käyttöönsä TietoEnatorin Energy Components - järjestelmän, joka tukee sen maailmanlaajuista toimintaa. Energy Components tarjoaa Shell Operating Companies -liiketoiminnan käyttöön keskeisen yritysjärjestelmän, jota käytetään raportointiin ja kirjanpitoon öljyn- ja kaasuntuotannossa. TietoEnatorin valintaa kumppniksi tuki myös sen asiakaslähtöinen toimintatapa. Viime vuonna TietoEnator perusti toimiston Lontooseen, mikä oli tärkeä askel yrityksen kehityksessä maailmanlaajuisesti toimivaksi öljy- ja kaasuyhtiöiden ratkaisuntoimittajaksi. "Sopimus on osoitus siitä, että Energy Components -järjestelmää pidetään johtavana tuotannon raportoinnin ja hiilivetykirjanpidon globaalina ratkaisuna", sanoo TietoEnatorin Energy Components -järjestelmästä vastaava johtaja Henning Stokke Stavangerista Norjasta. "Kyseessä on merkittävä sopimus, joka on nähtävä tuloksena läsnäolostamme Isossa-Britanniassa. Lontoon-toimistostamme käsin voimme tarjota öljy- ja kaasuyhtiöille globaalia asiakastukea", kertoo johtaja Per Bakseter TietoEnator Energystä. "Eteneminen maailmanlaajuisille energiamarkkinoille on osoitus tiettyyn päätuotteeseen perustuvan tuotestrategiamme vahvuudesta. Keskittymällä valituille toimialoille ja ylläpitämällä pitkäaikaisia asiakassuhteita opimme tuntemaan asiakkaiden liiketoimintaa ja yhdistämme tämän osaamisen laatuun, luotettavuuteen ja IT-ratkaisujen toimituskykyyn", Per Bakseter jatkaa. Lisätietoja: Per Bakseter, Country Manager, TietoEnator Norway, puh. +47 2207 60 00, GSM: +47 913 69 043, s-posti: per.bakseter@tietoenator.com TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,1 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori ja metsäteollisuus. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/29/20010329BIT00050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/29/20010329BIT00050/bit0001.pdf