TietoEnatorille uusi toimipiste Lontooseen

TietoEnatorille uusi toimipiste Lontooseen TietoEnator osti Anite Business System Ltd:n energiayksikön ja avasi kolmannen toimipisteensä Isossa-Britanniassa. Uusi toimisto Lontoossa tarjoaa öljy-yhtiöille TietoEnatorin laajan yhteysverkoston palvelut. Energia on yksi TietoEnatorin painopistealoja, ja laajentumista kansainvälisille öljy- ja kaasumarkkinoille vetää konsernin Norjan yksikkö. Lontoon toimipisteen avaaminen onkin looginen askel yrityksen maailmanlaajuisessa kasvuhakuisessa strategiassa. Yhtiöllä on jo menestyvää liiketoimintaa niinkin kaukaisissa maissa kuin Venezuelassa ja Nigeriassa. TietoEnatorille on silti edelleen ratkaisevan tärkeää, että se jatkuvasti kehittää ja vahvistaa asemiaan öljy- ja kaasualalla kotimarkkinoillaan Pohjanmerellä, jossa sen brittiläiset, norjalaiset ja hollantilaiset asiakkaat toimivat. TietoEnator tekee läheistä yhteistyötä avainasiakkaittensa kanssa Pohjanmerellä kehittääkseen tuotteita ja ratkaisuja, joilla on edellytyksiä menestyä myös muualla maailmassa. TietoEnator on IT-alan markkinajohtaja öljy- ja kaasusektorilla, ja yrityksen kansainvälinen kasvu on voimakasta. "Strategiamme perustuu jatkuvaan järjestelmälliseen kehitystyöhön aloilla, joissa olemme todella vahvoja - eli alueilla, joilla pohjoismaalaiset asiakkaamme ovat maailmanluokan toimijoita", sanoo TietoEnatorin energia- alan liiketoiminnoista vastaava johtaja Ari Vanhanen. "Varmistamme kasvun rekrytoinnilla ja yritysostoilla, joilla haemme huippuosaamista." TietoEnator hyödynsi hiljattain vahvaa asemaansa hankkimalla omistukseensa trondheimilaisen ARTin ja nyt se on ostanut Anite Business System Ltd:n energiayksikön. Anite Business System Ltd on pörssiyhtiö, jonka osakkeet noteerataan Lontoon pörssissä. Aniten energiaryhmän kuusi kokenutta ammattimiestä täydentävät Aberdeenin konsulttitiimiä, jotka yhdessä muodostavat uuden toimipisteen ydinjoukkueen. Ryhmä toimii paikallisen johdon alaisuudessa ja raportoi TietoEnatorin öljy- ja kaasuliiketoiminnan keskuspaikkaan Norjan Stavangeriin. Aniten ryhmällä on useiden vuosien kokemus öljy- ja kaasuteollisuudesta ja sen aiempiin saavutuksiin kuuluu mm. "Upstream"-tuote, jota monet Shell- konsernin yhtiöt käyttävät. TietoEnatorin uusi Oil & Gas -toimisto Lontoossa sijaitsee Maidenheadissä lähellä Heathrow'n lentokenttää. Lisätietoja: TietoEnator, Ari Vanhanen, Vice President Energy, puh. (09) 862 60202, 0500-432830 TietoEnator, Ragnhild Olsen, Vice President Oil&Gas, puh. +47 55 36 44 00, +47 908 26020 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,2 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori ja metsäteollisuus. www.tietoenator.com Lisätietoja TietoEnatorin palveluista ja tuotteista energiatoimialalle saat verkkosivuilta osoitteesta: www.tietoenator.com/services/energy. TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/08/20001108BIT00440/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/08/20001108BIT00440/bit0002.pdf