TietoEnatorilta julkaisujärjestelmä kunnat.net -portaalin

TietoEnatorilta julkaisujärjestelmä kunnat.net -portaalin Suomen Kuntaliitto ja TietoEnator ovat käynnistäneet kunnat.net - portaalin rakentamisen. Kunnat.net on kuntatiedon keskus Internetissä. Sen tavoitteena on lisätä kunta-alan näkyvyyttä, palvelujen saatavuutta ja yhteistyötä tuomalla yhteen verkko-osoitteeseen kunta-alan keskeiset tiedot ja palvelut. Ruotsinkielisen palvelun osoitteena tulee olemaan kommunerna.net. Portaalin toteuttaminen jakaantuu useaan vaiheeseen. TietoEnatorin ja Kuntaliiton yhteistyö alkoi viime vuonna, jolloin määriteltiin hankkeen tavoitteet, tarjottavat palvelut ja tekniset ratkaisut. Portaalin julkaisujärjestelmäksi on nyt valittu Visual Systemsin Elevation- ratkaisu, josta tulee alusta Kuntaliiton Internet-, intranet- ja extranet-palveluille. Kuntaliiton nykyisen sivuston sisältö ja kuntaliitto.fi -palvelu siirretään osaksi uutta kunnat.net -portaalia. Alustan valmistuttua hanke jatkuu sisällöntuotannolla ja palveluiden monipuolistamisella sekä yhteyksien toteuttamisella Kuntaliiton taustajärjestelmiin. Uuden kunnat.net -portaalin palveluja tulevat olemaan mm. kuntauutiset, kunta-, tilasto-, tutkimus- ja EU-tietopankit, kunta-alan verkkopalvelut, työpaikkailmoitukset ja -uutiset, koulutus- ja tapahtumakalenteri, osallistu ja vaikuta -foorumi sekä kunnan eri toimialoihin liittyvä asiantuntijapalvelu. Sisällöntuottajina ovat Kuntaliittokonsernin ohella kunnat ja kuntayhtymät, kuntatutkimusta tekevät tutkimusyhteisöt, kunta-alan sidosryhmät sekä kuntalaiset. Lisätietoja: Ritva Pihlman, TietoEnator Oyj, puh. (09) 862 53741 Marjo Timonen, Kuntaliitto, puh. (09) 771 2222 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/13/20020613BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/13/20020613BIT00070/wkr0002.pdf