TietoEnatorilta seuraavan sukupolven verkkopankkiratkaisu Finance Portal

TietoEnatorilta seuraavan sukupolven verkkopankkiratkaisu Finance Portal TietoEnator on tuonut markkinoille toisen sukupolven verkkopankkituotteen Finance Portalin. Ensimmäisen sukupolven verkkopankkiratkaisuja monin tavoin laajempi Finance Portal on kehitetty kansainvälisiä finanssimarkkinoita varten. Finance Portalin merkittävin uusi ominaisuus on muunneltavuus. Asiakas, yksityinen tai yritys, voi muokata portaalista itselleen oman, henkilökohtaisen kanavan finanssiasioiden hoitoon. Palvelujen tarjoaja, esimerkiksi pankki, voi tarjota portaalin kautta asiakkaalleen kohdistettuja, asiakastietojen mukaan profiloituja palveluja sekä uutisia. Järjestelmä tarjoaa finanssialan yrityksille välineet mobiili- ja internetpankin rakentamiseen nykyisten peruspalvelujen päälle. Tuotteen esikuvana on maailman johtava verkkopankki, TietoEnatorin kehittämä Nordean Solo sekä sen edistyneempi versio, uuden sukupolven Solo. Pohjoismaisten pankkien itsepalvelut ovat pitkään olleet maailman käytetyimpiä verkkopalveluita. Niiden käyttöönoton taustalla ovat ensisijaisesti pankkien rakennemuutokset, joita on nähtävissä myös Keski- Euroopan finanssimarkkinoilla. TietoEnatorin tavoite on viedä verkkopankkiratkaisu ensin Keski-Eurooppaan ja edetä sen jälkeen globaaleille markkinoille. - Mobiili- ja internetpankkiratkaisumme Finance Portal pohjautuu avoimeen arkkitehtuuriin, jonka kehittäminen vaatii syvällistä näkemystä kokonaisuuksista, kertoo TietoEnatorin Global eBanking Solutions - yksikön johtaja Tiina Kurki, joka vastaa globaalisti Finance Portal - ratkaisun liiketoiminnasta. Kansainvälisten ratkaisujen luominen on haasteellista muun muassa maiden kulttuurierojen ja pankissa asiointitapojen eroavuuksien vuoksi. Yhteinen tavoite kaikilla markkinoilla on yksilöllisten finanssipalvelujen korkea laatu. Finanssilaitoksille jää enemmän aikaa yksilölliseen asiakaspalveluun asiakkaan rutiinitoimintojen siirtyessä yhä enemmän verkkoon, jatkaa Tiina Kurki. Lisätietoja: Tiina Kurki, TietoEnator Oyj, Vice President, Global eBanking Solutions, puh. +358 9 8626 2440, 040-550 6336, tiina.kurki@tietoenator.com TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/22/20021022BIT00460/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/22/20021022BIT00460/wkr0002.pdf