• TIETOENATOR/

TietoEnatorilta uusi palkka- ja henkilöstöjärjestelmä pienten ja keskisuurten kuntien ja seurakuntien palkkahallintoon TietoEnator on kehittänyt internet-pohjaiseen tekniikkaan ja graafiseen käyttöliittymään pohjautuvan uuden palkka- ja henkilöstöjärjestelmän Persona Regimen, joka on tarkoitettu erityisesti pienten ja keskisuurten kuntien ja seurakuntien tarpeisiin. Persona Regime yhdessä uuden sukupolven talousohjausjärjestelmien kanssa mahdollistaa kuntien siirtymisen talous- ja henkilöstöohjauksessaan digitaaliaikaan, tietojen välittämisen yksiköstä ja organisaatiosta toiseen sekä niiden käsittelemisen täysin sähköisesti ilman papereita. Esimerkiksi laskut voidaan kierrättää ja arkistoida sähköisesti. "Persona Regime mahdollistaa myös useamman pienen kunnan kimppakyydin, seutukuntayhteistyön, jossa hankkeet ja tehtävät jaetaan useamman kunnan kesken", sanoo johtaja Matti Vihervaara TietoEnatorin Voimavarojen hallinnan liiketoiminta-alueelta. "Uuteen järjestelmään siirtyminen on helppoa erityisesti nykyisille asiakkaillemme, koska kaikki vanha tieto voidaan hyödyntää lähes sellaisenaan, tarvitaan vain asentaminen ja käyttäjäkoulutus", toteaa Vihervaara. Järjestelmä mukautuu joustavasti erilaisten organisaatioiden tarpeisiin, kun yksilölliset muutokset tehdään parametroimalla ilman ohjelmointityötä. Ensimmäiset Persona Regimen pilottikäyttäjät aloittavat syksyllä vuonna 2003. Varsinaiset toimitukset alkavat vuoden 2004 alussa. TietoEnator on johtava julkishallinnon palkkajärjestelmätoimittaja Pohjoismaissa. Suurille kaupungeille tarkoitettu TietoEnatorin uusi Fortime-järjestelmä on jo käytössä Turussa ja Tampereen kaupunki on siirtymässä järjestelmään. Myös valtaosa valtionhallinnon organisaatioista käyttää TietoEnatorin ratkaisuja. Henkilöstö on yksi organisaation neljästä avainresurssista - informaation, asiakassuhteiden ja talouden ohella. Avainresurssien tehokas hallinta nousee lähivuosina entistä strategisemmaksi kysymykseksi ja johtamisen keskeiseksi alueeksi. Voimavarojen hallinta on keskittynyt tarjoamaan asiakkailleen näiden avainresurssien hoitoa ja niihin liittyvien prosessien virtaviivaistamista helpottavia ohjelmistoja ja palveluja. Lisätietoja: Johtaja Matti Vihervaara, TietoEnator, Voimavarojen hallinta, puh. 09- 3290 7365 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/20/20020920BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/20/20020920BIT00010/wkr0002.pdf