TietoEnatorin ja Nokia Networksin yhteistyö laajenee

TietoEnatorin ja Nokia Networksin yhteistyö laajenee TietoEnator ja Nokia Networksin laajakaistadivisioona Broadband Systems ovat tehneet sopimuksen Nokia Eksos N20-tuoteperheen ylläpidosta ja jatkokehittämisestä. Sopimuksen myötä 15 henkilöä siirtyy TietoEnatorin palvelukseen. Nokia Eksos N20 on kiinteän verkon tilaajakeskitin, jonka avulla puhelinverkon tilaajia voidaan yhdistää tehokkaammin puhelinverkkoon. Sopimuksen mukaan Nokia Eksos N20 -tuoteperheen ylläpito, jatkokehitys ja testaus siirtyvät TietoEnatorin vastuulle 1.6.2002 alkaen. Järjestely edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää. "Tämä on osa verkottuneen tuotekehitysstrategiamme toteuttamista ja luonteva jatko yhteistyölle, jota Nokia Networks tekee TietoEnatorin kanssa kiinteän verkon ja matkapuhelinkeskusten kehitystyössä", sanoo Nokia Networksin laajakaistadivisioonan liiketoiminnan kehitysjohtaja Pekka Viirola. "Sopimus merkitsee TietoEnatorille laajennusta siihen onnistuneeseen yhteistyöhön, jota olemme tehneet Nokia Networksin kanssa aiemmin. Samalla tämä on meille askel uudelle teknologia-alueelle", sanoo johtaja Pentti Heikkinen TietoEnatorista. Lisätietoja: TietoEnator, Pentti Heikkinen, Telecom & Media -liiketoiminta-alueen johtaja, puh. (09) 862 60780, 0400 438 611. Nokia Networks, Arja Suominen, Viestintäjohtaja, puh. 07180 38193. TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjäystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matkapuhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, kiinteiden ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä. www.nokia.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/22/20020422BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/22/20020422BIT00160/wkr0002.pdf