TietoEnatorin ja Nordean yhteistyö laajenee globaalilla lisenssisopimuksella

TIETOENATOR OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 23.10.2002 KLO 11.30 1 (1) TietoEnatorin ja Nordean yhteistyö laajenee globaalilla lisenssisopimuksella TietoEnator on tehnyt Nordean kanssa globaalin lisenssisopimuksen ECM (Eumetrix Client Manager) sijoitusrahastojärjestelmästä. Lisenssisopimus on laajennus monivuotiseen runkosopimukseen, jonka osapuolet allekirjoittivat viime vuonna ja joka on toistaiseksi johtanut yhteen strategiseen järjestelmäprojektiin Nordean Pohjoismaisissa toiminnoissa. Lisenssisopimukseen sisältyy kuten runkosopimukseenkin suojarahastojen käsittelemiseen tarkoitettu ECM Hedge -moduuli sekä analyysityökalu ECM Dimension. -Uuden lisenssisopimuksen tuella jatkamme laajentumista eurooppalaisilla sijoitusrahastojärjestelmämarkkinoilla, sanoo Martin Sjöberg, TietoEnator Financial Solutions AB:n toimitusjohtaja. Sijoitusrahastojärjestelmä ECM on kehitetty yleisseurooppalaisille rahastomarkkinoille, joissa suurien volyymien käsittelykyvylle, laajennettavuudelle ja joustavuudelle asetetaan suuret vaatimukset. Järjestelmä pystyy hallitsemaan kaikki eurooppalaiset kielet, valuutat ja lainsäädännöt. TietoEnatorin Finanssiryhmä tähtää Euroopan kautta globaaliksi e-finance ratkaisujen toimittajaksi. Ratkaisut perustuvat strategiseen kumppanuuteen asiakkaiden kanssa ja pohjautuvat johtaviin teknologioihin. Osuus- ja omistajarekisteri- sekä salkunhallintajärjestelmien lisäksi TietoEnatorin finanssitoimialalla on myös vankka pankki- ja internetpankkijärjestelmien, maksujärjestelmien sekä tiettyjen pääomamarkkinoiden sovellusratkaisujen asiantuntemus. TietoEnatorissa on lähes 2300 finanssitoimialan osaajaa, joilla on yli 350 asiakasta ja toimintaa 15 eri maassa. TietoEnator on Pohjois-Euroopan johtava pankki-, vakuutus- ja rahoitusalan yhteistyökumppani. Lisätietoja: Martin Sjöberg, toimitusjohtaja, TietoEnator Financial Solutions AB Puh. +46 8 597 90 870, e-mail: martin.sjoberg@tietoenator.com TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/23/20021023BIT00550/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/23/20021023BIT00550/wkr0002.pdf