TietoEnatorin ja YLEn yhteisyritys aloittaa toimintansa 1.1.2003

TIETOENATOR OYJ PÖRSSITIEDOTE 20.12.2001 KLO 10.00 1 (1) TietoEnatorin ja YLEn yhteisyritys aloittaa toimintansa 1.1.2003 YLEn ja TietoEnatorin yhteisyritys TietoEnator Broadcasting IT Oy aloittaa toimintansa 1.1.2003. TietoEnatorin toimitusjohtaja Matti Lehti ja YLEn toimitusjohtaja Arne Wessberg allekirjoittivat sopimuksen toiminnan aloittamisesta perjantaina 20.12.2002. Toimitusjohtajana yhteisyrityksessä aloittaa Seppo Järvinen, joka aikaisemmin johti TietoEnatorin Media Finland -yksikköä. Yhteisyritys vastaa YLEn tietojärjestelmien järjestelmäkehitys- ja käyttöpalveluista. Lisäksi tavoitteena on uusien tietotekniikkaan perustuvien sähköisten palveluiden kehittäminen radio- ja tv-toimialalle. Yhteisyrityksen palvelukseen siirtyy 82 tietotekniikka-asiantuntijaa YLEstä ja 6 TietoEnatorista. TietoEnator omistaa yhteisyrityksestä 80 % ja YLE 20 %. Toiminnot painottuvat alkuvaiheessaan TietoEnatorin Telecom & Median sekä Käsittely- ja verkkopalveluiden liiketoiminta-alueille. Ensimmäisen vuoden arvioitu liikevaihto on 12 miljoonaa euroa ja arvioitu siirtyvän käyttöomaisuuden arvo 4,6 miljoonaa euroa vuoden alussa. Näiden järjestelyiden avulla TietoEnator vahvistaa asemaansa pohjoismaiden merkittävimpänä media-alalla toimivana tietotekniikkayrityksenä. Lisätietoja: TietoEnator, Seppo Järvinen, TietoEnator Broadcasting IT Oy:n toimitusjohtaja, puh. +358 9 8626 0270, +358 400 833412 TietoEnator, Timo Hammar, Media-yksikön johtaja, puh. +358 3 235 9200, +358 40 709 2090 YLE, Arne Wessberg, toimitusjohtaja, puh. +358 9 1480 5001 YLE, Jorma Laiho, YLE Tekniikan johtaja, puh. +358 9 1480 5060 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com Yleisradio (YLE) on julkista täyden palvelun televisio- ja radiotoimintaa harjoittava osakeyhtiö. YLEn tehtävät, toiminta ja toiminnan rahoittaminen on määritelty laissa. YLEn pääomistaja on valtio. Yleisradio Oy muodostaa jakelusta vastaavan tytäryhtiönsä Digita Oy:n kanssa konsernin. Konsernin liikevaihto on 381 miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä on 4100. www.yle.fi TIETOENATOR OYJ JAKELU Helsingin pörssi Tukholman pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/20/20021220BIT00350/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/20/20021220BIT00350/wkr0002.pdf