TietoEnatorin konsulteilta neuvoja ja tukea Euroopan komissiolle

TietoEnatorin konsulteilta neuvoja ja tukea Euroopan komissiolle TietoEnatorin ja Euroopan komission välistä laadunvalvontaa ja projektikehitystä koskevaa sopimusta on laajennettu ja jatkettu. TietoEnatorilla on ollut laadunvarmistusvastuu jo vuoden 2001 alusta alkaen, ja sopimusta on nyt jatkettu vuodeksi 2002. Toimeksiannon arvo on runsaat 1,2 milj. euroa, ja se koskee neuvontaa ja konsultointitukea etupäässä teollisuus- ja terveysasioista vastaavien osastojen aloilla Brysselissä ja Luxemburgissa. Laadunvarmistustyön tarkoituksena on tuoda liiketoiminnallisia ja muita hyötyjä EU:n IDA-ohjelmaan (Interchange of Data between Administrations) kuuluvissa hankkeissa. Kyseessä on monivuotinen ohjelma, jonka tarkoituksena on kehittää ja helpottaa digitaalista tiedonsiirtoa EU:n jäsenvaltioiden, komission osastojen ja elinkeinoelämän välillä. Ohjelmaan kuuluu noin 40 IT-hanketta, ja sen budjetti on noin 65 milj. euroa. TietoEnatorin osaaminen muun muassa laadunvarmistuksen, projektinohjauksen, benchmark-testauksen, sähköisen hallinnon ja kustannus-hyötyanalyysin aloilla tukee IDA-ohjelmaa. Euroopan parlamentti on päättänyt, että IDA-ohjelman laadunvarmistus toteutetaan vahvistetun suunnitelman mukaisesti. Halutaan esimerkiksi kehittää käyttäjävaatimusten ja projektimääritysten määrittelytapoja, parantaa projektien tulosten laatua ja varmistaa, että kerätyt kokemukset lisäävät tietoa ja että tiedot otetaan yleisesti käyttöön. - Meillä on hyvä asema kansainvälisessä kilpailussa, koska meillä on pitkälle kehittynyttä osaamista laatuasioissa, sanoo TietoEnator Trigon AB:n toimitusjohtaja Rolf Qvärnström. Lisätietoja: Rolf Qwärnström, toimitusjohtaja, TietoEnator Trigon AB, +46 8 753 00 60 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä yli 10.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/18/20020118BIT00060/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/18/20020118BIT00060/bit0001.pdf