TietoEnatorin Lean System toimitettu Metso Automationille

TietoEnatorin Lean System toimitettu Metso Automationille TietoEnator on toimittanut Lean System -toiminnanohjausjärjestelmän ja Intime -talousohjausjärjestelmän Metso Automationiin kuuluviin Metso Automation Networks ja Metso Paper Automation yksiköihin. Yksiköiden päätoimipaikat ovat Tampereella ja Kajaanissa, muita toimipaikkoja on ympäri Suomea. Toimitetulla järjestelmällä on käyttäjiä yli 500 ja se kattaa kaikki toiminnanohjauksen ja taloushallinnon osa-alueet. Metso Automationin käytön painopistealueet ovat projektitoiminnan, logistiikan ja huoltotoiminnan ohjauksessa. Keskeisiä järjestelmähankinnan hyötyjä on projektien talouden ja toiminnan ohjaamisessa sekä logistiikan ohjauksen alueilla. Lean System on TietoEnatorin omaa tuotantoa oleva ERP-järjestelmätuote, joka on suunniteltu joustavuutta ja nopeutta vaativiin ympäristöihin. Tyypillisiä käyttäjiä ovat keskisuuret tuotantoyritykset ja suurten konsernien valmistavat tai projektitoimituksiin keskittyvät yksiköt. Metso Automation on erikoistunut prosessiteollisuuden automaation ja informaationhallinnan sovellusverkkoihin ja järjestelmiin sekä kenttäsäätöratkaisuihin ja palveluihin, jotka kattavat automaatioratkaisujen koko elinkaaren. Merkittävimmät asiakasteollisuudet ovat ovat sellu- ja paperiteollisuus, energian tuotanto ja jakelu sekä hiilivetyteollisuus. Lisätietoja: Metso Automation: Toni Saarnio, puh. 020 483 8072 TietoEnator: Risto Raunio, puh. (09) 3486 4404 ja Bodil Granskog, puh. (09) 3486 4424 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com Metso Automation toimii maailmanlaajuisesti ja sillä on myynti- ja asiakaspalvelu-yksiköitä 37 maassa Euroopassa, Etelä- ja Pohjois- Amerikassa, Aasiassa, Australiassa ja Afrikassa. Metso Automationin vuoden 2001 liikevaihto oli 693 miljoonaa euroa, josta viennin ja ulkomaantoimintojen osuus oli n. 80 %. Henkilöstön määrä on 4 500. Lisätietoja: www.metsoautomation.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/26/20020426BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/26/20020426BIT00160/wkr0002.pdf