UPM valitsee TietoEnatorin ERP-järjestelmän integrointiratkaisun

UPM valitsee TietoEnatorin ERP-järjestelmän integrointiratkaisun UPM-Kymmene valitsi TietoEnatorin integrointiratkaisun ERP (Enterprise Resource Planning) -järjestelmän ja paperintuotannon ohjausjärjestelmänsä välille. Integrointiratkaisu koostuu komponenteista, jotka keräävät tuotanto- ja toimitustapahtumatietoja useista eri operatiivisista järjestelmistä. Ratkaisu tallentaa kerätyt tiedot yksityiskohtaisesti ja siirtää ne optimoiden SAP R/3 -järjestelmään. "Käytössämme ovat nyt standardit liittymät tehdasjärjestelmiin sekä myynti- ja logistiikkajärjestelmiin. Pystymme keräämään kuorma- ja rullakohtaista tietoa reaaliajassa sekä siirtämään nämä tiedot R/3- myyntisovellukseen tehokkaasti. Integrointisovelluksen avulla voimme käsitellä kaikentyyppisiä toimitustapahtumia. Uskomme myös, että sovelluksen skaalattavuus tukee liiketoimintaratkaisujen laajentamista", sanoo UPM-Kymmenen IT-päällikkö Teuvo Vuojamo. "Ratkaisu estää suorituskykyä rajoittavat pullonkaulat, kun käsitellään yksikkötason tietoja ja samalla se mahdollistaa SAP R/3-sovelluksen tapahtumien käsittelyn tilausrivitasolla. Ratkaisussa on selainpohjainen käyttöliittymä. Sovelluksen ydin perustuu moderniin, skaalattavaan palvelu- ja tapahtumapohjaiseen tekniikkaan", kertoo puolestaan TietoEnator Forest -yksikön johtaja Sakari Ruotsalainen. Lisätietoja: Jukka Karjalainen, johtaja, TietoEnator Forest, myynti ja logistiikka, +358 (0)56 355 049 Jukka.t.karjalainen@tietoenator.com TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/03/20020503BIT00680/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/03/20020503BIT00680/wkr0002.pdf