Uusi mobiilipalvelu liitetty Oulussa TietoEnatorin kirjastojärjestelmään

Uusi mobiilipalvelu liitetty Oulussa TietoEnatorin kirjastojärjestelmään Oulun kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto ottaa Lainanpäivänä käyttöönsä uuden mobiilipalvelun. Kirjaston asiakkaat saavat kännykkäänsä aineiston saapumisilmoitusten lisäksi omien lainojen uusimismahdollisuuden. Lisäksi he voivat nähdä kännykästä omat lainansa. Jatkossa palveluun on tarkoitus liittää myös mm. eräpäivämuistutukset. Palvelu on osa TietoEnatorin toimittamaa PallasPro-kirjastojärjestelmää ja perustuu Portalify Oy:n Liblet-ohjelmistoon. Tekstiviestipohjaiset palvelut toimivat Soneran, Radiolinjan ja Telian liittymistä. Käyttö maksaa tekstiviestin hinnan/pyyntö ja asiakas maksaa lähettämistään viesteistä. Palvelun käyttö edellyttää Oulun kaupunginkirjaston käyttäjätunnusta (kirjastokorttia) ja salasanaa. - Haluamme tarjota asiakkaillemme entistä monipuolisempia ja joustavampia kirjaston käyttömahdollisuuksia. Tavoitteemme on, että kirjaston palvelut olisivat mahdollisimman laajasti käytettävissä missä ja milloin vain ja tämä palvelu on siinä yksi merkittävä askel, toteaa kirjastotoimen apulaisjohtaja Maija Saraste samalla kun kiittelee ratkaisun nopeaa toimitusta. TietoEnator on Suomessa johtava kirjastojen tietotekniikkaratkaisujen toimittaja, jonka asiakkaana on yli 200 kirjastoa ja niiden piirissä noin 2,5 miljoonaa kansalaista. TietoEnator on edelläkävijä mm. kirjastojen sähköisen asioinnin ratkaisujen ja vaihtoehtoisten käyttöympäristöjen toteuttajana. Lisätietoja kehityspäällikkö Eeva Vuolio-Paananen, TietoEnator Oyj, puh. (014) 415 7106, eeva.vuolio-paananen@tietoenator.com toimitusjohtaja Ville-Matti Koskinen, Portalify Oy, puh. (09) 2517 2244, ville-matti.koskinen@portalify.com kirjastotoimen apulaisjohtaja Maija Saraste, puh (08) 5584 7316, maija.saraste@ouka.fi TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä yli 10.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com Portalify Oy on espoolainen ohjelmistoyritys, joka keskittyy mobiiliohjelmistoratkaisuihin. www.portalify.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/08/20020208BIT00050/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/08/20020208BIT00050/bit0002.pdf