Värmlannin julkinen hammashoito Ruotsissa valitsi TietoEnatorin Effica-

Värmlannin julkinen hammashoito Ruotsissa valitsi TietoEnatorin Effica- järjestelmän Värmlannin julkinen hammashoito Ruotsissa on valinnut toimintansa kehittämisen avuksi TietoEnatorin Effica-järjestelmän. Järjestelmä käsittää mm. sähköiset potilastiedot oheisdokumentteineen, ajanvarauksen, hoitokutsut ja maksujen käsittelyn. Lisäksi siihen voidaan liittää digitaaliset röntgenkuvat ja kuvankäsittely. - Haluamme luoda tulevaisuudessa paremmat edellytykset toimintamme ja korkeatasoisen palvelun kehittämiseen. Effica tarjoaa klinikoillemme nykyaikaisen tietoteknisen tuen ylläpitää ja kehittää asiakaspalveluamme. Panostamme vahvasti henkilöstömme tietotekniseen osaamiseen. Tavoitteemme on antaa koko henkilöstölle mahdollisuus vaikuttaa läänin asukkaiden hammashoidon tulevaisuuteen. Onnistuaksemme siinä tietotekniikan käytön lisääminen on erittäin tärkeää, sanoo hammashoidon johtaja Anders Österberg. TietoEnatorin Effica tarjoaa tehokasta tietoteknistä tukea nykyaikaisen hammashoidon kehittämiseen. Järjestelmä on levinnyt laajalle useisiin maihin painopisteen ollessa Ruotsissa ja Suomessa. Ruotsissa päätettiin vuonna 2001 neljästä hammashuollon tietojärjestelmähankinnasta, joissa kaikissa TietoEnator valittiin strategiseksi kumppaniksi, esimerkiksi Örebron ja Itä-Göötanmaan läänien julkinen hammashoito. TietoEnator on pohjoismaiden johtava terveydenhuollon tietotekniikkatoimittaja, joka tarjoaa ratkaisuja perusterveydenhuoltoon, erikoissairaanhoitoon, hammashuoltoon ja laboratorioille. Konsernilla on noin 30 vuoden kokemus terveydenhuollosta ja yhteensä noin 300 asiantuntijaa ko. sektorin tehtävissä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Lisätietoja: Juhani Kaisanlahti, johtaja, TietoEnator HealthCare, puh. 09 862 52471 tai 0400 6343 371 Ingvar Ryden, myyntijohtaja, TietoEnator HealthCare Ruotsi, puh. +46 046 18 0764 tai +46 705 18 0764 Kjell-Ove Jansson, atk-päällikkö, Värmlannin julkinen hammashoito, puh. +46 054 19 4033 tai +46 70 331 4241 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä yli 10.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com Värmlannin julkinen hammashoito on Värmlannin lääninhallitukseen kuuluva organisaatioyksikkö, jonka asiakaskuntaan kuuluu noin 160 000 potilasta. Hammashoitopalveluita tarjotaan 40 toimipisteessä yleisen ja erikoishammashoidon klinikoilla ja sairaaloissa. Henkilökunnan määrä on noin 550. TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/28/20020128BIT00070/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/28/20020128BIT00070/bit0002.pdf