Yhtyneet Sahat ottaa käyttöön TietoEnatorin tiedonhallintajärjestelmän

Yhtyneet Sahat ottaa käyttöön TietoEnatorin tiedonhallintajärjestelmän UPM-Kymmenen Yhtyneet Sahat Oy on ottanut käyttöönsä TietoEnatorin WPS (Wood Product Solution) -puutuoteratkaisun. WPS-ratkaisu on yritys- ja tuotantolaitostason tiedonhallintajärjestelmä, jota voivat hyödyntää sahalaitokset, puunkäsittely-yritykset ja metsäteollisuuden tuotteiden myyjät. Järjestelmä on otettu käyttöön Yhtyneet Sahat Oy:n sahoilla ja toimipaikoissa huhtikuun lopussa. Nyt yhteistä järjestelmää käyttää koko yhtiö. TietoEnatorin WPS-ratkaisu on kehitetty yhteistyössä Yhtyneet Sahat - yhtiön ja muiden TietoEnatorin mekaanisen metsäteollisuuden asiakkaiden kanssa. Ratkaisu tukee yrityksen muuttuvia liiketoiminnallisia tarpeita. Käyttäjät pääsevät WWW-selaimen kautta käsiksi tietoihin, jotka liittyvät tuotantoon, varastonhallintaan, myyntiin, laskutukseen, toimitukseen, logistiikkaan, hankintaan, suunnitteluun ja budjetointiin. WWW-tekniikan avulla myös sähköiset asiakaspalvelut ja langattomat liiketoimintaratkaisut voidaan ottaa helposti käyttöön. "TietoEnatorilla on paljon kokemusta sahajärjestelmien rakentamisesta. Heidän WPS-ratkaisunsa täyttää meidän IT-tarpeidemme asettamat kriteerit. Nykyisin yrityksissä tehdään useita organisaatiomuutoksia, ja yritysten täytyy reagoida nopeasti liiketoimintaympäristön muutoksiin. On tärkeää, että meidän IT-ratkaisumme on joustava ja että se mukautuu yritysmuutoksiin", sanoo Arto Parikka, Yhtyneet Sahat Oy:n IT-päällikkö. "Me olemme toimittaneet tietotekniikka-palveluja metsäteollisuusyrityksille yli 30 vuoden ajan. Paperinvalmistajat käyttävät TietoEnatorin toimittamia paperiteollisuuden TIPS-ratkaisuja 15 maassa. Tavoitteemme on, että WPS-ratkaisut seuraavat TIPS- ratkaisujen jalanjälkiä mekaanisen metsäteollisuuden alalla, sanoo Juha Anttila, TietoEnatorin mekaanisen metsäteollisuustoiminnan johtaja. Lisätietoja: Juha Anttila, johtaja, mekaanisen metsäteollisuuden ratkaisut, TietoEnator, puh. +358 03 23 59951 juha.anttila@tietoenator.com Arto Parikka, IT-päällikkö, Yhtyneet Sahat Oy, puh. +358 020 4164230, arto.parikka@upm-kymmene.com TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com Yhtyneet Sahat Oy on Euroopan johtavia sahatavaran ja jalostettujen sahatavaratuotteiden tuottajia. Vuonna 2001 yhtiön liikevaihto oli 416 miljoonaa euroa, ja tuotantokapasitetti oli yli 2,2 miljoonaa tonnia. Yritys työllistää 1 500 työntekijää. Yhtyneet Sahat Oy tuottaa tavallisia sahatavaratuotteita sekä tarpeen mukaan mukautettuja myyntiartikkeleita. Yrityksen tärkeimpiä asiakkaita ovat puusepät, huonekalujen valmistajat, sisustussuunnittelijat, rakennusurakoitsijat ja ulkoilmalaitteiden valmistajat. Yrityksellä on kahdeksan sahaa Suomessa (Alholmassa, Aureskoskella, Heinolassa, Kajaanissa, Kaukaassa, Korkeakoskella, Leivonmäellä ja Seikussa) sekä yksi Steyrermühlissa, Itävallassa. Heinola, Luumäki ja Parkanon Lista ovat kehittyneisiin tuoteratkaisuihin keskittyneitä tuotantoyksiköitä. www.upm-kymmene.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/12/20020912BIT00500/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/12/20020912BIT00500/wkr0002.pdf