Yleisradio ja TietoEnator jatkavat neuvotteluja yhteisyrityksen perustamiseksi

Yleisradio ja TietoEnator jatkavat neuvotteluja yhteisyrityksen perustamiseksi Yleisradio Oy ja TietoEnator Oyj jatkavat neuvottelujaan yhteisyrityksen perustamiseksi. Yhteisyrityksellä varmistetaan tietoteknisen osaamisen saatavuus, kustannustehokkaat palvelut, osapuolten mahdollisuus keskittyä ydintoimintoihinsa sekä digitaalisen median uusien mahdollisuuksien hyväksikäyttö. Lisätietoja: TietoEnator Oyj, Pentti Heikkinen, Telecom & Media -liiketoiminta-alueen johtaja, puh. 0400 438 611 TietoEnator Oyj, Timo Hammar, Telecom & Media -liiketoiminta-alueen Media-yksikön johtaja, puh. 040 709 2090 Yleisradio Oy, Arne Wessberg, toimitusjohtaja, puh. (09) 1480 5000, 0400 618 800 Yleisradio Oy, Jorma Laiho, tekninen johtaja, puh. 0400 409 118 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 12 000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com Yleisradio Oy on julkista täyden palvelun televisio- ja radiotoimintaa harjoittava osakeyhtiö, jonka tehtävät, toiminta ja toiminnan rahoittaminen ovat laissa määriteltyjä. Yleisradio Oy muodostaa jakelusta vastaavan tytäryhtiönsä Digita Oy:n kanssa konsernin. Konsernin liikevaihto oli 381 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 4511 vuonna 2001. Yleisradio Oy:n pääomistaja on Suomen valtio. www.yle.fi TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/10/20020710BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/10/20020710BIT00120/wkr0002.pdf