Carsten Henke on nimitetty Tietoevry Industry -liiketoiminnan johtajaksi

Tietoevry Oyj                  PÖRSSITIEDOTE                 17.10.2023   klo 9.00

Tietoevry Industry on yksi Tietoevryn viidestä liiketoiminnasta. Industry on erikoistunut toimialakohtaisiin ohjelmistoratkaisuihin sekä data-alusta -palveluihin. Tietoevry Industryn palveluksessa on yli 1 600 ammattilaista, jotka digitalisoivat yritysten sekä julkisen sektorin organisaatioiden liiketoimintakriittisiä prosesseja, edistäen toiminnan jatkuvuutta ja uudistumista esimerkiksi julkisella sektorilla, opetusalalla, energiasektorilla sekä paperi- ja selluteollisuudessa. Carsten Henke on nimitetty Tietoevry Industry -liiketoiminnan johtajaksi (Managing Director) 1.11.2023 alkaen.

Carsten Henke on ollut Tietoevryn palveluksessa 28 vuotta, ja vuosien aikana useissa johtotehtävissä, viimeisimpänä Tietoevry Industryn Pulp, Paper & Fibre -segmentin johtajana. Tietoevry Industry -liiketoiminnan johtajana Carsten seuraa Ari Järvelää, joka keskittyy tehtäväänsä Tietoevry Care -liiketoiminnan johtajana.

”Otan Tietoevry Industry -liiketoiminnan johtajan tehtävän vastaan innoissani. Olen toiminut tämän liiketoiminnan parissa sekä asiakkaidemme kanssa vuosien ajan, ja inspiroidun edelleen siitä hyvästä ja läheisestä yhteistyöstä, jota teemme sekä asiakkaidemme kanssa että kollegoiden kesken. Työmme kautta varmistamme asiakkaidemme liiketoimintakriittisten prosessien toimivuutta - moni näistä myös merkityksellisiä meille kuluttajina tai kansalaisina - ja tämä tehtävä tuntuu koko ajan merkityksellisemmältä. Olen erittäin iloinen voidessani rakentaa tulevaa tällä alueella”, kertoo Carsten Henke.

”Toivotan Carstenin lämpimästi tervetulleeksi uuteen tehtäväänsä, edistämään Tietoevry Indystryn menestystä, kasvua ja skaalautuvuutta. Carstenilla on vahva kokemus ohjelmisto-liiketoiminnasta sekä kansainvälisestä liiketoiminnasta, mikä on tuonut menestystä hänen edellisissä tehtävissään, viimeisimpänä Pulp, Paper & Fibre -segmentin kansainvälisen laajentumisen ja taloudellisen kehityksen johtamisessa. Meillä on nyt kaikissa erikoistuneissa liiketoiminnoissamme selkeä, omaan alueeseensa keskittynyt johto, ja olen myös tästä syystä nimityksestä iloinen”, kertoo Kimmo Alkio, Tietoevryn toimitusjohtaja.

Carsten Henken nimitys Tietoevry Industryn liiketoiminnan johtajaksi astuu voimaan 1.11.2023. Carsten raportoi tehtävässä toimitusjohtaja Kimmo Alkiolle, ja hänestä tulee Tietoevryn johtoryhmän jäsen.

Tommi Järvenpää, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 040 576 0288, tommi.jarvenpaa (at)tietoevry.com
Tietoevry viestintä puh.  040 570 4072, news(at)tietoevry.com

Tietoevry Oyj

NASDAQ Stockholm

Tietoevry tukee yhteiskunnan kehitystä vastuullisen teknologian avulla. Olemme johtava teknologiayritys, jolla on pitkä historia Pohjoismaissa sekä globaalit kyvykkyydet. Arvojemme – avoimuus, luottamus ja monimuotoisuus – ohjaamana rakennamme asiakkaidemme kanssa digitaalista tulevaisuutta, jossa yritykset, yhteiskunnat ja ihmiskunta menestyvät.

24 000 pilviteknologiaan, dataan ja ohjelmistoihin erikoistunutta asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90 maassa. Tietoevryn vuotuinen liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön osakkeet on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.fi