TietoEVRY aloittaa omien osakkeiden takaisinosto-ohjelman

TietoEVRY Oyj        Pörssitiedote        14.2.2020 klo 9.00

TietoEVRY Oyj:n hallitus on päättänyt käyttää 21.3.2019 pidetyn yhtiökokouksen antamaa valtuutusta hankkia takaisin yhtiön omia osakkeita.

Yhtiöllä on osakkeiden suunnatulle hankkimiselle painava taloudellinen syy, koska osakkeet hankitaan avainhenkilöiden osakeperusteisten kannustinjärjestelmien toteuttamiseen liittyen.

Omien osakkeiden hankinta alkaa aikaisintaan 17.2.2020 ja päättyy viimeistään 9.3.2020.

Hankittava määrä on korkeintaan 35 000 osaketta. Osakkeet hankitaan Nasdaq Helsinki Oy:n säännellyllä markkinalla järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä hankintahetken markkinahintaan. Yhtiön omien osakkeiden hankinta rahoitetaan yhtiön vapaalla omalla pääomalla.

TietoEVRY Oyj:n hallituksella on yhtiökokouksen antama valtuutus omien osakkeiden hankkimisesta siten, että hankittavien omien osakkeiden lukumäärä voi olla yhteensä enintään 7 400 000 osaketta. Kuitenkin edellä mainitusta enimmäismäärästä enintään 700 000 osaketta voidaan antaa käytettäväksi yhtiön osakepohjaisten kannustinjärjestelyiden osana.

TietoEVRY Oyj:n osakemäärä on tällä hetkellä 118 425 771 ja Yhtiöllä on hallussa 172 245 kappaletta omia osakkeitaan.

Kjell Arne Hansen, Head of Investor Relations, tel. +47 9504 0372, kjell.hansen (at) evry.com

TietoEVRY Oyj

Media

TietoEVRY luo digitaalista etumatkaa yrityksille ja yhteiskunnalle. Olemme digitaalisiin palveluihin ja ohjelmistoihin keskittynyt yhtiö, joka yhdistää paikallisen osaamisen sekä globaalit kyvykkyydet asiakkaidemme eduksi. Pohjoismaiset arvot luovat perustan onnistumisellemme.

Noin 24 000 asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90:ssä maassa. TietoEVRY:n liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Suomessa. Yhtiö on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.com