• Tietoevry/

Tietoevry Create jatkaa Flow’n teknologiakumppanina vastaten festivaalin digitaalisista ratkaisuista

Flow’n ja Tietoevry Createn yhteistyön keskiössä on festivaalin verkkosivut ja mobiilisovellus sekä kestävämpää tapahtuma-alaa kirittävä ekologisen jalanjäljen budjetointityökalu. Flow Talksissa Tietoevry Createn designjohtaja Denny Royal on puhumassa designin ja biomimetiikan yhdistämisestä.

Tietoevry Create toimii viime vuoden tapaan Helsingin suosituimman musiikkifestivaalin Flow’n yhteistyökumppanina. Tietoevry Create vastaa Flow’n digitaalisista ratkaisuista, Flow-mobiilisovelluksesta ja verkkosivuista.

”Flow’n kaltainen kumppanuus on meille hieno mahdollisuus työskennellä tulevaisuuteen katsovan vahvan brändin kanssa. Työllämme haluamme olla luomassa parasta mahdollista asiakaskokemusta festivaaliyleisölle. Samalla katseemme on tiukasti tulevien vuosien kehitysaskelissa, kuten festivaalin tapahtumien ja esimerkiksi jonojen reaaliaikaisessa seurannassa sovelluksen kautta”, Tietoevry Createn liiketoiminnan kehittämisestä vastaava johtaja Juha Kurppa kertoo.

Lisäksi Tietoevry Create on kehittänyt yhteistyössä Flow’n kanssa jo käytössä olevan tapahtuma-alalle tarkoitetun ekologisen jalanjäljen budjetointityökalun, joka auttaa tapahtumajärjestäjiä materiaali- ja hiilijalanjäljen arvioimisessa. Käytännössä palvelu auttaa mittaamaan tapahtuman kokonaisvaikutuksia ympäristöön sekä ohjaa tekemään tietoisia päätöksiä tapahtuman kokonaisvaikutuksista jo suunnitteluvaiheessa.

Flow Talksissa puhutaan kestävistä ratkaisuista ja designista

Kestävät ratkaisut näkyvät myös festivaalin puheohjelmassa Flow Talksissa, jossa Tietoevry Create järjestää lauantai-iltapäivänä biomimetiikkaa käsittelevän keynoten. Käsitteellä viitataan monitieteelliseen tutkimusalaan, joka pyrkii ratkaisemaan käytännön ongelmia ottamalla mallia luonnossa esiintyvistä rakenteista ja toiminnoista, esimerkiksi eläimistä.

”Biomimetiikka on äärettömän kiinnostava näkökulma paitsi tutkimukseen myös designiin, ja haluamme hyödyntää sitä entistä enemmän kestävien digitaalisten ratkaisujen kehitystyössä asiakkaidemme hyväksi. Biomimetiikan avulla on pystytty luomaan monia käänteentekeviä innovaatioita ja teknisiä ratkaisuja nanomittakaavasta pilvenpiirtäjiin. Lisäksi esimerkiksi lepakon kaikuluotausominaisuuden mallintaminen on ollut tärkeässä roolissa tutkan kehityksessä”, Kurppa hehkuttaa.

Flow Talksissa onkin mahdollista kuulla muun muassa Tietoevry Createn yhdysvaltalaisen designjohtajan Denny Royalin puheenvuoro siitä, miten hän on pystynyt hyödyntämään biomimetiikkalähtöistä design-ajattelua työssään. Denny Royalilla on yli 25 vuoden kokemuksen suunnittelun johtamisesta. Ennen nykyistä tehtäväänsä hän toimi luovana johtajana useissa suunnittelutoimistoissa ja startup-yrityksissä.

Tutustu Flow Talks -ohjelmaan: https://www.flowfestival.com/en/talks/flow-talks-design/

Lisätiedot:

Tietoevry Newsdesk, news@tietoevry.com, puh. +358 40 5704072+358 40 5704072

Tietoevry Create on johtava toimija design-, data- ja digitaalisten suunnittelupalvelujen saralla. Yhdistämällä paikallisen asiantuntemuksen ja maailmanlaajuisen lähes 10 000 osaajamme verkoston luomme räätälöityjä digitaalisia ratkaisuja, jotka tukevat asiakkaidemme liiketoimintatavoitteita ja maksimoivat niiden arvon. Vauhdittamalla asiakkaidemme liiketoimintaa rakennamme yhdessä tulevaisuuden digitaalista maailmaa.

Olemme osa teknologiayritys Tietoevryä, jonka vuotuinen liikevaihto on noin 3 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.com