Kesäkuun alun rantalomat etelään loppuunmyyty

Report this content

Finnmatkat/ viestintä Anu-Eveliina Mattila LEHDISTÖTIEDOTE Puh. 050 555 6183 6.6.2002 Bulgaria suosituin lomakohde Kesäkuun alun rantalomat etelään loppuunmyyty Tänä vuonna kesäkuun alun rantalomat on myyty hyvissä ajoin loppuun. Äkkilähtöjä on saatavilla juhannuksen jälkeen sekä heinä- ja elokuussa. Perheille sopivia huoneistohotelleja on vielä jäljellä Kyproksella ja Rhodoksella. Suomalaiset lyövät lukkoon viimeisiä kesälomasuunnitelmiaan kesäkuun alussa. Äkkilähtöjä etelään on tällä hetkellä saatavilla juhannuksen jälkeen sekä heinä-elokuussa. "Kesäkuussa on tänä vuonna vähemmän paikkoja jäljellä kuin viime vuonna ja siitä johtuen kysyntä kohdistuu tällä hetkellä heinäkuulle", kertoo Finnmatkojen ja Fritidsresorin myyntijohtaja Jukka Mustila. Suosituin matkakohde tänä kesänä on Bulgarian Sunny Beach. Eniten suomalaisia matkustaa kesällä Kreikkaan. Finnmatkojen Italian kohteet ovat nyt nousussa sekä Mallorca. Perheiden voi olla vaikea löytää enää tässä vaiheessa sopivaa majoitusta vaikka lentopaikkoja olisikin jäljellä. Edullisimmat perhehotellit myydään loppuun pian myynnin aloituksen jälkeen. Tilavia huoneistohotelleja on Finnmatkoilla ja Fritidsresorilla jäljellä vielä Kyproksella ja Rhodoksella. Finnmatkat ja Fritidsresorin talvimatkat on yhdistetty Finnmatkojen uudistuneessa talviesitteessä. Fritidsresorin kesäesitteen matkat toteutetaan normaalisti. Joka kuudes matkustaja on varannut matkansa internetistä Suomalaiset ovat pohjoismaisittain innokkaimpia varaamaan lomamatkansa internetistä ja nettivarausten määrä on edelleen jatkuvassa kasvussa. "Erityisen hyvänä pidämme sitä, että tällä hetkellä joka kuudes matkalle lähtevä asiakas on varannut lomansa internetistä", sanoo Jukka Mustila. Oy TIH Finland Ab (Thomson International Holidays) on Suomen suurin matkanjärjestäjäryhmä, johon kuuluvat Finnmatkat ja Fritidsresor sekä kiertomatkoihin erikoistunut Tema. TIH Finlandin osuus Suomen valmismatkamarkkinoista oli vuonna 2001 noin 35 % ja tuotemerkkien yhteenlaskettu liikevaihto 176 milj.€. Ryhmän matkustajamäärä oli 320 000. Oy TIH Finland Ab on osa pohjoismaista TUI Nordic -ryhmää. Omistaja on saksalainen Preussag AG, joka on Euroopan johtava lomia ja matkapalveluja tuottava konserni. "World of TUI" -kattonimen alla matkustaa yli 22 miljoonaa lomailijaa vuosittain ja ryhmällä on yli 20 % markkinaosuus Euroopassa. [REMOVED GRAPHICS] Lisätietoja: viestintäpäällikkö Anu-Eveliina Mattila, puh. (09) 6166 1125 tai gsm. 050 555 6183, myyntijohtaja Jukka Mustila, puh. (09) 6166 1228 tai gsm. 050 555 6182. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/06/20020606BIT00310/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/06/20020606BIT00310/wkr0002.pdf