Ilmoitus PPG Industries, Inc.:n omistusosuudesta

Suurimmat osakkeenomistajat
5.2.2021 klo 19.15

Tikkurila Oyj (y-tunnus 0197067-4) on 4.2.2021 vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 9. luvun 5 pykälän mukaisen ilmoituksen PPG Industries, Inc.:ltä liittyen osakekauppakirjoihin, joista tiedotettiin 4.2.2021 ja joiden toteuttamisen jälkeen PPG Industries, Inc.:in omistusosuus Tikkurilassa tulee nousemaan kuten alla on kuvattu.

Ilmoituksen mukaan PPG Industries, Inc.:n omistusosuus Tikkurilan osakkeista (FI400008719) nousee alla kuvatulla tavalla.

Ilmoitusvelvollinen:
PPG Industries, Inc. (284424), Pittsburgh, PA, U.S.

Ilmoituksen peruste:
PPG Industries, Inc.:n solmimat osakkeiden ostosopimukset koskien

• 9,32 prosentin omistusosuutta vastaavan osakemäärän hankintaa Tikkurilan osakkeista
  • 20,01 prosentin omistusosuutta vastaavan osakemäärän hankintaa Oras Invest Oy:n omistamista Tikkurilan osakkeista, minkä toteutuminen on ehdollinen tiettyjen viranomaishyväksyntöjen saamiselle.

PPG Industries, Inc. on 4.2.2021 solminut osakkeiden ostosopimuksia, jotka vastaavat yhteensä 9,32 prosentin omistusosuutta Tikkurilan osakkeista.

PPG Industries, Inc. ja Oras Invest Oy ovat 4.2.2021 solmineet osakkeiden ostosopimuksen, jonka mukaan PPG Industries, Inc. ostaa Oras Invest Oy:ltä Tikkurilan osakkeita määrän, joka vastaa yhteensä 20,01 prosentin omistusosuutta Tikkurilassa. Osakkeiden oston toteuttaminen on ehdollinen tiettyjen viranomaishyväksyntöjen saamiselle.

Sanna Lehti,
Lakiasiainjohtaja