Kolmiulotteista seinäpintaa Tikkurilan Tunto Struktuuritapetilla

Tikkurilan Tunto-tuotteiden valikoima monipuolistuu. Uutuustuote, maalattava Tunto Struktuuritapetti, tuo seinäpintaan mielenkiintoista kolmiulotteisuutta. Polyesteriselluloosa-kuidusta valmistettu nonwoven-tapetti on helppo kiinnittää, ja se maalataan kiinnityksen jälkeen. Tapetti on hengittävä, ja se pysyy hyvin mitoissaan ja kuosissaan.

Tunto Struktuuritapetin kuviot on suunniteltu Tikkurilassa skandinaaviseen makuun sopiviksi. Sarjassa on neljä erilaista selkeää ja modernia kuosia. Herkkä Varpu tuo luonnon lähelle, seesteinen Vana näyttää tien harmoniaan, kaunis Riite on kuin jään veistämä pinta, ja kiehtova Siipi edustaa ilmavaa eleganssia.

– Maalaamalla voi helposti muuttaa sruktuuritapetin luoman tunnelman dramaattisesta herkkään, ylellisestä luonnonläheiseen. Struktuuritapetin pinnan ja värin vuorovaikutus luo uudenlaista jännitettä ja korostaa kauniisti erilaisten tilojen ainutkertaista luonnetta. Jokainen voi valita seinään juuri sellaisen värin ja kiiltoasteen kuin haluaa, Tikkurilan tuotepäällikkö Marja Koivusaari kuvailee struktuuritapetin monipuolisuutta.

Täyshimmeä Harmony-sisustusmaali yhdessä Tunto Struktuuritapetin kanssa luo eleettömän tyylikkään vaikutelman, kun taas efektituotteilla pintaan saa uudenlaista eloa. Harmony Kuviointimaali korostaa pinnan kolmiulotteisuutta tuomalla kuvion esille alustaa vaaleampana. Taika-helmiäismaalit ja -lasyyrit taas saavat kolmiulotteisen pinnan säihkymään metallinhohtoisena. Kiiltävä Helmi-kalustemaali korostaa materiaalin kolmiulotteisuutta.

Jos väri halutaan vaihtaa, tapetti voidaan kätevästi maalata uudelleen peittävällä seinämaalilla. Samasta rullasta voi myös tehdä erivärisiä tiloja, sillä tapettia voi levittää vaikka vain yhden vuodan koristeeksi eri huoneisiin.

Tunto Struktuuritapetti myydään 12,5 metrin rullissa. Rulla on 106 cm leveä, joten työ sujuu joutuisasti. Yhdellä rullalla tapetoi esimerkiksi pariin huoneeseen pienen tehosteseinän.  Kinnitykseen sopivat nonwoven-tapeteille tarkoitetut liimat. Tuote tulee maalia myyviin liikkeisiin lokakuussa.

Marja Koivusaari, tuotepäällikkö, BU Finland, Tikkurila Oyj

marja.koivusaari(at)tikkurila.com

www.tikkurila.fi

Kuvia: Tikkurilan Tunto Struktuuritapetti