Lannebo Fonder AB:n omistusosuus Tikkurilassa laski 4,08 prosenttiin

Tikkurila Oyj, Suurimmat osakkeenomistajat, 8.1.2021 klo 15.55

Tikkurila Oyj (y-tunnus 0197067-4) on 8.1.2021 vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 9. luvun 10. pykälän mukaisen ilmoituksen Lannebo Fonder AB:ltä.

Lannebo Fonder AB:n hallinnoimien rahastojen ja tilien omistusosuus Tikkurila Oyj:n osakkeista on alittanut 5 prosentin rajan, sen jälkeen kun Lannebo Fonder on myynyt 1 121 965 osaketta 7.1.2021 tehdyillä osakekaupoilla.

Ilmoituksen jälkeen Lannebo Fonder AB:n omistus Tikkurila Oyj:ssä on 1 800 000 osaketta, mikä vastaa 4,08 prosenttia Tikkurila Oyj:n osakkeista ja äänimäärästä.

Sanna Lehti,
Lakiasiainjohtaja

Sanna Lehti, lakiasiainjohtaja,
sanna.lehti@tikkurila.com

Tikkurila on johtava pohjoismainen maalialan yritys. Kehitämme vuosikymmenten kokemuksella korkealuokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka tarjoavat asiakkaillemme ajan ja sään kestävää laatua. Yhdessätoista maassa toimivat 2 700 työntekijäämme haluavat luoda kestävää tulevaisuutta merkityksellisten pintojen avulla. Liikevaihtomme oli 564 miljoonaa euroa vuonna 2019. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsingissä. Pohjoismaista laatua alusta loppuun vuodesta 1862.