Muutos Tikkurila Oyj:n osinkoehdotukseen

Muutos Tikkurila Oyj:n osinkoehdotukseen

Tikkurila Oyj, sisäpiiritieto, 15.5.2020 klo 14.50

Tikkurila Oyj:n hallitus on päättänyt tänään perua aiemman ehdotuksensa 0,50 euron suuruisesta osingosta ja ehdottaa osinkoa maksettavaksi seuraavasti:

Hallituksen uusi ehdotus voitonjaosta 9.6.2020 kokoontuvalle yhtiökokoukselle

Hallitus ehdottaa yhtiökokoukselle, että 31.12.2019 päättyneeltä tilikaudelta osinkoa jaetaan enintään 0,50 euroa osakkeelta. Puolet ehdotetusta maksimiosingosta, eli 0,25 euroa osakkeelta, maksettaisiin osakkeenomistajalle, joka on osingonmaksun täsmäytyspäivänä 11.6.2020 merkittynä Euroclear Finland Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon. Osingon ensimmäisen erän maksupäivä olisi silloin 18.6.2020.

Lisäksi hallitus ehdottaa, että yhtiökokous päättäisi valtuuttaa hallituksen päättämään harkintansa mukaan enintään 0,25 euron osakekohtaisen osingon jakamisesta myöhempänä ajankohtana, kun on mahdollista arvioida tarkemmin koronaviruspandemian vaikutuksia yhtiön liiketoimintaan. Valtuutus olisi voimassa seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen alkuun saakka.

Tikkurila julkistaa hallituksen mahdolliset osingonjakopäätökset ja vahvistaa samassa yhteydessä osingonmaksun täsmäytys- ja maksupäivät. Valtuutuksen perusteella maksettavat osingot maksetaan osakkeenomistajille, jotka ovat kyseisen osingonmaksun täsmäytyspäivänä kirjattuna Euroclear Finland Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon.

Tapio Pesola, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja
+358 44 373 4693, ir.tikkurila@tikkurila.com

Tikkurila on johtava pohjoismainen maalialan yritys. Kehitämme vuosikymmenten kokemuksella korkealuokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka tarjoavat asiakkaillemme ajan ja sään kestävää laatua. Yhdessätoista maassa toimivat 2 700 työntekijäämme haluavat luoda kestävää tulevaisuutta merkityksellisten pintojen avulla. Liikevaihtomme oli 564 miljoonaa euroa vuonna 2019. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsingissä. Pohjoismaista laatua alusta loppuun vuodesta 1862.