Muuttumisleikissä kodit ja pihat kuntoon

Tikkurila Oyj on haastanut koko Suomen maalaustalkoisiin. Huhtikuussa alkanut verkkokampanja muuttumisleikki.fi jatkuu elokuun puoliväliin. Muuttumisleikissä kuluttajia kannustetaan kertomaan omista maalausprojekteistaan ja keräämään niille kannattajia. Maalauskohteen voi rekisteröidä johonkin kuudesta eri kategoriasta: rakennukset, katot, aidat, ulkokalusteet, terassit ja sekalaiset kohteet.

Sekä kannattajat että muuttumisleikki.fi-sivustolla muuten vierailevat voivat äänestää suosikkikohteitaan. Tähän mennessä on esitelty lähes 200 maalauskohdetta, jotka ovat saaneet yli 40 000 ääntä. Äänestäjien kesken arvotaan satunnaisesti koko kampanjan ajan T-paitoja, joissa on painettuna Tikkurilan ulkomaalifilmiin liittyviä sloganeita. Sivustolla näkee myös, missä päin Suomea maalataan. Muuttumisleikkiä pelataan kampanja-aikana 15.4.–15.8.2013.

Kunkin kategorian 10 eniten ääniä saanutta kohdetta päätyy kesän lopussa arvovaltaisen ammattilaisraadin arvioitaviksi. Tuomaristo arvioi kaikkiaan kuusikymmentä maalauskohdetta mm. maalaustyön haastavuuden, maalaustyön laadun, innovatiivisuuden sekä kohteesta otettujen kuvien ja kirjoitettujen tarinoiden tason perusteella. Voittaja saa 3 000 euron matkalahjakortin.

YouTubessa Tikkurilan ulkomaalien pääfilmiä "Antaa miesten puhua" on katsottu jo lähes 230 000 kertaa. Lisää videoita löytyy osoitteesta http://www.youtube.com/user/TikkurilaOy.

Hanna Korpela
Markkinointikoordinaattori, markkinointi / konseptikehitys