Ohjeita Tikkurilan yhtiökokoukseen liittyen

Tikkurila Oyj, sijoittajauutinen, 16.3.2020 klo 15.45

Tikkurila on päättänyt ennaltaehkäisevistä toimista pienentääkseen riskiä koronaviruksen leviämisestä Tikkurilan yhtiökokouksessa, joka pidetään suunnitellusti tiistaina 24. maaliskuuta klo 10.00. Paikalle päälle tulemisen sijasta suosittelemme osakkaille kokouksen seuraamista videoyhteydellä.

Kokousjärjestelyjä muutetaan osallistujien turvallisuuden maksimoimiseksi seuraavasti:

• Osakkaita pyydetään paikalle saapumisen sijasta suosimaan kokouksen seuraamista videoyhteydellä
  • Yhtiökokouksen kesto pidetään minimissä, kattaen lähinnä yhtiökokouksen juridiset vaatimukset
  • Hallituksen, johtoryhmän ja muun henkilökunnan osallistuminen kokoukseen on rajoitettu minimiin
  • Kokoustilan istumajärjestelyjä muutetaan tartuntariskin minimimoiseksi
  • Tarjoiluja ei järjestetä
  • Pyydämme kaikkia osallistujia huolehtimaan hyvästä käsihygieniasta

Viimeisin ohjeistus löytyy aina osoitteesta:

Kokouksen seuraaminen videoyhteydellä

• Kokoukseen voi osallistua videoyhteydellä osoitteessa https://tikkurila.videosync.fi/2020-agm
  • Huom! Pelkkään webcastiin osallistuvan osakkaan osakkeiden ei katsota osallistuneen yhtiökokoukseen, eikä webcastissa ole puheenvuoro- tai äänestysmahdollisuutta.

Asiamiesten käyttäminen

Tikkurila kehottaa niitä osakkaita, joilla on taudinkuvaan sopivia oireita tai jotka kuuluvat riskiryhmään, olemaan osallistumatta kokoukseen henkilökohtaisesti. Muitakin osakkaita kehotetaan suosimaan kokouksen seuraamista etäyhteyden kautta.

Osakkeenomistajat voivat halutessaan käyttää äänioikeuttaan ilman henkilökohtaista fyysistä läsnäoloa varsinaisessa yhtiökokouksessa asiamiehen kautta:

• Valtuuttamalla valitsemansa henkilön edustamaan itseään yhtiökokouksessa
  • Valtuutetuksi voi nimetä tarvittaessa myös Tikkurilan osoittaman asiamiehen, joka on yhtiön lakiasiainjohtaja Sanna Lehti.
  • Valtakirjamalli löytyy osoitteesta: www.tikkurilagroup.com/fi/yhtiokokous. Mikäli et käytä tätä mallia, varmista että valtakirjasi on sisällöltään sama kuin mallivaltakirjassa. Huomaa että sinun on ilmoitettava toimiva puhelinnumero, josta voimme tavoittaa sinut valtakirjan aitouden varmistamiseksi. Valtakirjan on oltava toimitettuna sähköpostilla (lotta.mustamo@tikkurila.com) tai postitse (Yhtiökokous / Lotta Mustamo, Tikkurila Oyj, Heidehofintie 2, 01300 Vantaa) viimeistään 20.3.2020 kello 14.

Yhtiö seuraa koronavirustilanteen ja viranomaissuositusten kehitystä ja arvioi niiden pohjalta mahdollisia lisätoimia, jotta se voi taata turvallisen kokousympäristön sekä yhtiön työntekijöille että yhtiön osakkaille.

Lotta Mustamo
Legal counsel