• Tikkurila/

PPG Tikkurila tukee lasten ja nuorten mielenterveyden edistämistä Lastenklinikoiden Kummien Mielen tila -kampanjassa

Jopa 20 % Suomen lapsista ja nuorista kärsii jostain mielenterveyden häiriöstä. Ahdistuneisuus on yksi yleisimmistä mielenterveyden ongelmista ja sitä kokee jopa 100 000 lasta ja nuorta Suomessa. THL:n tuoreen kouluterveyskyselyn tulosten perusteella juuri ahdistuneisuus nousee pintaan yhtenä keskeisenä lasten ja nuorten elämää kuormittavana haasteena. Pitkään jatkunut koronapandemia on kyselyn mukaan lisännyt lasten ja nuorten ahdistuneisuutta.

PPG Tikkurila haluaa tuoda väriä ja iloa lasten ja nuorten elämään lahjoittamalla Lastenklinikoiden Kummit ry:n Mielen tila -kampanjalle 30 000 euroa.

Lastenklinikoiden Kummien vuosi sitten kansainvälisenä lapsen oikeuksien päivänä lanseeraama Mielen tila -kampanja rahoittaa tutkittuja hoitomenetelmiä, jotka purevat tehokkaasti lasten ja nuorten mielenterveyden häiriöihin.

Osana Mielen tila -kampanjaa Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri HUS aloitti alkuvuodesta 2020 Lastenklinikoiden Kummien tuella pilotin, jossa erikoissairaanhoito kouluttaa näyttöön perustuvan Cool Kids -hoito-ohjelman osaajia ympäri Suomen ja auttaa menetelmien käyttöönotossa sekä seurannassa myös peruspalveluiden puolella – perheneuvoloissa ja kouluissa. Cool Kids auttaa ahdistuneisuushäiriöistä kärsiviä lapsia ja nuoria sekä heidän perheitään mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

”Yritysvastuu on koko meidän toimintamme keskiössä, ja haluamme siksi olla mukana tukemassa lasten ja nuorten mielenterveystyön edistämistä tekemällä lahjoituksen Kummien Mielen tila -kampanjalle. Samat arvot allekirjoittavat myös Tikkurilan kesäkuusta 2021 alkaen omistanut amerikkalainen maali- ja pinnoiteyhtiö PPG”, sanoo PPG Tikkurilan toimitusjohtaja Meri Vainikka.

”Olemme erityisen iloisia, että olemme saaneet PPG Tikkurilan uutena kumppanina mukaan tukemaan Kummien tärkeää työtä lasten ja nuorten parhaan mahdollisen hoidon hyväksi. Lasten ja nuorten mielenterveyden tukeminen on Kummityön keskiössä tulevina vuosina, ja nyt todella tarvitaan tukijoita näihin yhteisiin talkoisiin, jotta voimme yhdessä luoda muutosta ja pyrkiä reagoimaan ongelmiin proaktiivisesti – mahdollisimman aikaisessa vaiheessa”, kertoo Kummien kumppanuuspäällikkö Nina Tuomenoksa.

Cool Kids on tehokas, näyttöön perustuva hoitomenetelmä lasten ja nuorten ahdistuneisuushäiriöiden ehkäisemiseksi. Tutkimusten mukaan 50 % hoitoprosessin läpikäyneistä lapsista ja nuorista ei täytä ahdistuneisuushäiriön diagnoosia hoidon jälkeen. Hoito-ohjelma tukee lapsen ohessa koko perhettä. Kummien kampanjan avulla on jo nyt koulutettu yli 120 uutta menetelmäohjaajaa ympäri Suomen. Koulutukset jatkuvat vuosina 2022 ja 2023.

Heidi von Bell, viestintäpäällikkö, PPG Tikkurila

heidi.vonbell(at)tikkurila.com

Lastenklinikoiden Kummit
Lastenklinikoiden Kummit ry tukee Suomen viittä yliopistollista lastenklinikkaa, kehitys- ja tutkimustyötä sekä parantaa potilaiden viihtyvyyttä sairaala-aikana. Viime vuosina yhdistys on tukenut merkittävin panoksin lasten ja nuorten mielenterveystyötä. Varoja kerätään erilaisin tavoin ympäri vuoden. Koko toimiaikanaan Kummit ry on tehnyt lahjoituksia n. 40 miljoonan euron edestä. www.kummit.fi

PPG Tikkurila
PPG Tikkurila on johtava pohjoismainen maalialan yritys. Kehitämme vuosikymmenten kokemuksella korkealuokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka tarjoavat asiakkaillemme ajan ja sään kestävää laatua. Yhdessätoista maassa toimivat 2 400 työntekijäämme haluavat luoda kestävää tulevaisuutta merkityksellisten pintojen avulla. Liikevaihtomme oli 582 miljoonaa euroa vuonna 2020. Kesäkuusta 2021 lähtien Tikkurila on ollut osa PPG:tä. www.tikkurilagroup.fi

PPG: WE PROTECT AND BEAUTIFY THE WORLD™
Me PPG:llä kehitämme ja valmistamme maaleja, pinnoitteita ja erikoismateriaaleja, joihin asiakkaamme ovat luottaneet jo 135 vuoden ajan. Vahva toimialaosaaminen ja sitoutuminen auttavat meitä ratkaisemaan asiakkaidemme haastavimmatkin kysymykset. Pääkonttorimme sijaitsee Pittsburghissa, meillä on toimintaa yli 70 maassa ja raportoitu liikevaihtomme oli 13,8 miljardia dollaria vuonna 2020. Palvelemme asiakkaita rakentamisen, kuluttajatuotteiden, teollisuuden ja kuljetusalan toimialoilla. Lisätietoja osoitteessa www.ppg.com.