Suomen yhteistoimintaneuvottelut päättyneet

3.10.2018 klo 9.05 (CET+1)

Tikkurila on saanut päätökseen elokuussa 2018 aloittamansa Suomen toimintoja ja Suomessa sijaitsevia konsernitoimintoja koskevat yhteistoimintaneuvottelut. Neuvottelujen lopputuloksena yhteensä 24 henkilöä on irtisanottu eri toiminnoista. Lisäksi Suomen tuotannon ja logistiikan noin 160 työntekijää lomautetaan porrastetusti kahdeksi viikoksi loppuvuoden 2018 ja alkuvuoden 2019 aikana.

Neuvottelujen alkaessa Tikkurila arvioi vähennystarpeen Suomessa olevan enintään 50 henkilöä.

Eläke- ja muiden järjestelyiden seurauksena Suomen henkilöstömäärä on vähentynyt 22 henkilöllä vuoden 2018 aikana.

Toimenpiteet ovat osa konsernin tehostamisohjelmaa, jonka tavoitteena on parantaa yhtiön kannattavuutta sekä poistaa päällekkäisyyksiä ja tehostaa toimintaa uudistetun organisaatiorakenteen mukaisesti.

Melisa Bärholm, SVP HR, matkapuh. 040 822 2549, melisa.barholm@tikkurila.com

Tikkurila on johtava pohjoismainen maalialan yritys. Kehitämme vuosikymmenten kokemuksella korkealuokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka tarjoavat asiakkaillemme ajan ja sään kestävää laatua. Noin kymmenessä maassa toimivat 3 000 työntekijäämme haluavat luoda kestävää tulevaisuutta merkityksellisten pintojen avulla. Liikevaihtomme oli 582 miljoonaa euroa vuonna 2017. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsingissä. Pohjoismaista laatua alusta loppuun vuodesta 1862.