Tikkurila aloittaa omien osakkeiden hankinnan

Tikkurila aloittaa omien osakkeiden hankinnan

Tikkurila Oyj, pörssitiedote 18.5.2020 klo 09.15

Tikkurilan hallitus on päättänyt käyttää 11.4.2019 pidetyn varsinaisen yhtiökokouksen myöntämää valtuutusta hankkia omia osakkeita.

Omien osakkeiden hankinta aloitetaan aikaisintaan 18.5.2020 ja lopetetaan viimeistään 9.6.2020. Omia osakkeita hankitaan korkeintaan 20 000 kappaletta, mikä vastaa noin 0,05% osakkeista ja äänistä.

Osakkeita hankitaan ensisijaisesti käytettäväksi yhtiön osakeperusteisten kannustinjärjestelmien toteuttamiseen tai muuhun varsinaisen yhtiökokouksen valtuuttamaan tarkoitukseen. Osakkeet hankitaan Nasdaq Helsingin järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä hankintahetken markkinahintaan.

Yhtiön hallussa on tällä hetkellä 2 461 omaa osaketta.

Tapio Pesola, johtaja, viestintä ja IR,
044 37346 93,
ir.tikkurila@tikkurila.com

Tikkurila on johtava pohjoismainen maalialan yritys. Kehitämme vuosikymmenten kokemuksella korkealuokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka tarjoavat asiakkaillemme ajan ja sään kestävää laatua. Yhdessätoista maassa toimivat 2 700 työntekijäämme haluavat luoda kestävää tulevaisuutta merkityksellisten pintojen avulla. Liikevaihtomme oli 564 miljoonaa euroa vuonna 2019. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsingissä. Pohjoismaista laatua alusta loppuun vuodesta 1862.