• Tikkurila/

Tikkurila antaa ennakkotietoja vuodelta 2020 meneillään olevan ostotarjousprosessin johdosta varmistaakseen avointa tiedonsaantia kaikille osakkeenomistajille

Sisäpiiritieto
28.1.2021 klo 17.30

Tikkurila antaa ennakkotietoja vuoden 2020 taloudellisesta tuloksesta meneillään olevan ostotarjousprosessin johdosta varmistaakseen avointa tiedonsaantia kaikille osakkeenomistajille. Alustavien laskelmien mukaiset tunnusluvut on esitetty alla (tilintarkastamattomia).

Vuodelta 2020:

• Liikevaihto kasvoi 3 prosenttia noin 582,0 milj. euroon (563,8)
  • Oikaistu liiketulos kasvoi 38 prosenttia noin 64 milj. euroon (46,4)

“Strategiset ohjelmat tuottivat tuloksia vuonna 2020: päättäväiset toimenpiteet kaikkien toimintojen kustannustehokkuuden lisäämiseksi paransivat kannattavuutta. Kysyntä vaihteli pandemian vuoksi alkuvuonna, mutta loppuvuosi oli myynnin osalta vahva”, Tikkurilan toimitusjohtaja Elisa Markula sanoo.

Nyt julkaistut ennakkotiedot ovat yhtiön aiemmin julkistaman ohjeistuksen mukaisia. Yhtiön ohjeistus vuodelle 2020 oli: koko vuoden 2020 oikaistun liiketuloksen arvioidaan paranevan edellisestä vuodesta (2019: 46,4 milj. euroa) ja Tikkurila ei anna ohjeistusta vuoden 2020 liikevaihdosta, koska odottaa kysynnän heilahtelevan kaikissa asiakasryhmissä.

Tikkurila julkistaa vuoden 2020 tilinpäätöstiedotteensa 12.2.2021 noin klo 9.00.

Markus Melkko
Talousjohtaja

markus.melkko@tikkurila.com

Tikkurila on johtava pohjoismainen maalialan yritys. Kehitämme vuosikymmenten kokemuksella korkealuokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka tarjoavat asiakkaillemme ajan ja sään kestävää laatua. Yhdessätoista maassa toimivat 2 700 työntekijäämme haluavat luoda kestävää tulevaisuutta merkityksellisten pintojen avulla. Liikevaihtomme oli 564 miljoonaa euroa vuonna 2019. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsingissä. Pohjoismaista laatua alusta loppuun vuodesta 1862.