Tikkurila jatkaa yhteistyötä The ColorVoyant® Watch -blogin kanssa

Tikkurila Oyj on julkaissut vuodesta 2012 trendiblogia osana Profe -ammattilaispalvelu-kokonaisuutta. Blogia pitää amerikkalainen Doty Horn, jokaesiintyy usein muotoilualan messuilla ja kommentoi trendejä eri medioissa. Tikkurilan yhteistyökumppaneille hän on tuttu väriseminaareista, joita on pidetty vuosina 2011 ja 2014 Helsingissä ja vuonna 2014 myös Pietarissa. Hornin viimeisin blogikirjoitus ilmestyi tammikuun loppupuolella englanniksi Tikkurilan ammattilaisille tarkoitetulla nettisivulla osoitteessa http://blogit.tikkurila.fi/2014/01/22/silence-color-and-trend-forecast-for-2015.

The ColorVoyant® Watch poimii parhaita paloja alan messuilta ja etsii uusia suunnittelijalahjakkuuksia kautta maailman. Lisäksi blogissa havainnoidaan design- ja väritrendejä ja valitaan niihin sopivia värejä Tikkurilan kokoelmista. Horn luo lukijoilleen trendeistä kokonaiskuvan, jota nämä pystyvät soveltamaan trendejä omilla markkinoillaan ja omiin asiakkaisiinsa. Hän myös toivoo tarjoavansa tuoreen näkökulman, joka lisää lukijoiden ymmärtämystä muotoilun maailmasta.

Viimeisimmässä blogikirjoituksessaan Doty Horn tekee ennusteen vuoden 2015 väreistä ja trendeistä. Megateema on Silence (hiljaisuus), jolla on neljä alateemaa – Noise, Braille, Blur & Quiet (melu, braille/sokeainkirjoitus, sumeus ja rauha). Hänen omien sanojensa mukaan kuuntelemisesta on tullut harvinainen taito. "Arkielämän melu täyttää mielemme ja vaatii välitöntä huomiota samalla, kun se estää meitä näkemästä laajempia kokonaisuuksia."

Seuraavassa blogikirjoituksessaan Doty Horn tutkailee kuhinaa New Yorkin taide- ja designelämässä. Tänä vuonna Tikkurilan nettisivuille on tulossa useampiakin bloggauksia.

Arja Schadewitz, markkinointiviestintävastaava, BU Finland

Puh. 020 191 2155, matkapuh. 40 518 0059

S-posti arja.schadewitz@tikkurila.com

www.colorvoyant.com/trend-forecasting