Tikkurila juhlistaa 100-vuotiasta Suomea koko maan kattavalla värikartalla

Suomi viettää ensi vuonna itsenäisyyden satavuotisjuhlaa. Tikkurila on yksi Suomi 100 -juhlavuoden virallisista kumppaneista. Juhlavuoden kunniaksi Tikkurila on selvittänyt suomalaisten talojen suosikkivärit ja tulee kokoamaan ne maantieteellisesti koko Suomen kattavaksi värikartaksi. Suomalaiset halutaan ottaa mukaan tähän värienkeruuseen.

Suomi 100 -juhlavuoden virallinen teema on ”Yhdessä”, joka tulee näkymään myös Tikkurilan kampanjatoteutuksessa. Tikkurilan Suomi 100 -kampanjan yhtenä teemana ovat värit. Tikkurila paljastaa suomalaisten talojen suosikkivärit keväällä 2017 ilmestyvässä Suomalaisten talojen värit -esitteessä. Ovatko suomalaisten ikisuosikit, keltainen ja punainen, pitäneet pintansa vai värittävätkö modernit sävyt suomalaista maisemaa?

Yli 150-vuotisen historian vuoksi sekä väri- ja sävytysosaamisen edelläkävijänä Tikkurilalle on kertynyt runsaasti tutkittua tietoa. ”Meillä on pitkän historiamme ja teknologiamme ansiosta kattavasti tietoa suomalaisten lempiväreistä useiden vuosikymmenien ajalta. Koska väreihin liittyy kuitenkin aina inhimillinen tekijä, emme halua pitäytyä pelkässä datassa, vaan haluamme jatkaa värikartan tarinaa jakamalla ihmisten kokemuksia”, kertoo Tikkurilan Suomen markkinointipäällikkö Sari Kallio.

”Havainnollistaaksemme alueellisia eroja, jaamme Suomen useampaan maantieteelliseen alueeseen. Pyrimme keräämään kultakin alueelta runsaasti kohdekuvia, jolloin suomalaiset saavat käyttöönsä ainutlaatuisen referenssipankin.”

Suomen värikartan kuluttajakampanja ajoittuu ensi vuoden keväälle ja kesälle. Lisäksi Tikkurila tuo markkinoille Suomi 100 -juhlatuotteita sekä ulko- että sisämaalaukseen.

Taidetta mahdollisimman monen ulottuville

Juhlavuoden kunniaksi Tikkurila lahjoittaa usealle alueelle muraaleja eli seinämaalauksia kaunistamaan ja elävöittämään suomalaisten elinympäristöä. Maalaukset toteutetaan eri puolelle maata, ja ne ovat suomalaisten taiteilijoiden suunnittelemia ja toteuttamia. Muraalit maalataan vuoden 2017 kesän ja syksyn aikana.

Tikkurila Oyj, BU Finland, markkinointipäällikkö Sari Kallio, puh. 040 762 0601, sari.kallio(at)tikkurila.com

www.tikkurila.fi

Kuvia: Tikkurila_Suomi_100 Jos yllä oleva linkki ei aukea, kopioi tämä osoite selaimeesi: