Tikkurila lähettää Maalilinjan kiertueelle ja laittaa ylijäämämaalit kiertoon

Kuluttajien maalausprojekteja helpottaakseen Tikkurila lähettää Maalilinjan asiantuntijat kesäkiertueelle halki Suomen ja kerää samalla ylijäämämaaleja kaupungeille hyötykäyttöön.

Maalausprojektissa tarvitaan tutkitusti asiantuntija-apua ja siksi Tikkurilan Maalilinjan asiantuntijat lähtevät Tikkurilan Maalina Onnistuminen -kesäkiertueelle 14 paikkakunnalle. Paikkakunnilla järjestettävissä tapahtumissa Tikkurilan tekniset neuvojat vastaavat kesän polttaviin maalauskysymyksiin ja Tikkurilan värisuunnittelijat tekevät pikavärisuunnitelmia kohteisiin. Maalilinjan asiantuntijoiden järjestämissä työnäytöksissä kerrotaan neuvot ja vinkit esimerkiksi terassin öljyämiseen.

”Tikkurilan Maalilinjalle tulee yhteydenottoja vuodessa yli 65 000 ja ulkomaalaussesonki onkin meille vuoden kiireisintä aikaa. Eniten asiakkaat kysyvät oikeista maalausolosuhteista, maalien kuivumisajoista ja talomaalin valinnasta. Usein muistutamme maalausohjeissa pinnan esikäsittelyn tärkeydestä. Laadukkaiden tuotteiden lisäksi puhdas pinta on edellytys pintakäsittelyn onnistumiselle”, kertoo Tikkurilan teknisen tuen päällikkö Rami Kuparinen.

Maalausneuvojen lisäksi laitamme maalit kiertoon keräämällä kotitalouksien ylijääneet maalipurkit. Tutkimukseemme vastanneista kotitalouksista lähes 40 % omistaa ylijäämämaaleja ja 42 % antaisi mielellään vajaat maalipurkit hyötykäyttöön paikalliselle yhteisölle*. Lahjoitamme osan kiertueelle tuoduista ylijäämämaaleista valittujen kaupunkien kunnostus- ja hyväntekeväisyyshankkeisiin sekä huolehdimme loput maalit asianmukaiseen keräykseen yhteistyössä L&T:n kanssa.

Kiertue alkaa 18.5. Helsingin Narinkkatorilla ja päättyy 20.7. Porin SuomiAreenan yhteydessä. Roadshow-rekka vierailee kesän aikana myös Vantaalla, Turussa, Kuopiossa, Mikkelissä, Tampereella, Lahdessa, Oulussa, Rovaniemellä, Lappeenrannassa, Jyväskylässä, Savonlinnassa ja Seinäjoella. Tutustu tarkempaan kiertueaikatauluun, ohjelmaan ja ylijäämämaalien keräysohjeisiin www.tikkurilaroadshow.fi.

*Tikkurilan bränditutkimus, huhtikuu 2018. Vastaajina 20-64 -vuotiaat suomalaiset, valtakunnallinen otos (N=402).

Tikkurila Oyj, Markkinointi
Minna Ihamäki-Laitinen, markkinointijohtaja, Suomi
Puh. 020 191 2129, matkapuh. 040 833 4664
S-posti minna.ihamaki-laitinen@tikkurila.com

Tikkurilan maalausneuvonta arkisin klo 8-19:
Tikkurilan Maalilinja, puh. 020 191 2002

www.tikkurila.fi

Kuvakokoelma: Ulkomaalaus ja Maalina onnistuminen -kesäkiertue

Jos yllä oleva linkki ei aukea, kopioi tämä osoite selaimeesi:

Tikkurila on johtava pohjoismainen maalialan yritys. Kehitämme vuosikymmenten kokemuksella korkealuokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka tarjoavat asiakkaillemme ajan ja sään kestävää laatua. Noin kymmenessä maassa toimivat 3 000 työntekijäämme haluavat luoda kestävää tulevaisuutta merkityksellisten pintojen avulla. Liikevaihtomme oli 582 miljoonaa euroa vuonna 2017. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsingissä. Pohjoismaista laatua alusta loppuun vuodesta 1862.