Tikkurila laskee kuluvan vuoden liikevoittoennustettaan

14.12.2016 klo 9.00 (CET+1)

Tikkurila laskee kuluvan vuoden liikevoittoennustettaan

Vuoden 2016 toisella vuosipuoliskolla kustannukset ovat nousseet muun muassa tiettyjen keskeisten raaka-aineiden ja pakkausmateriaalien hintojen kallistumisen johdosta. Lisäksi valuuttakurssimuutokset ovat pääosin olleet negatiivisia ja loka-marraskuun myynti ollut odotuksia heikompi. Näiden tekijöiden johdosta Tikkurila arvioi oikaistun liikevoiton jäävän alle vuoden 2015 tason.

Uusi ohjeistus:

Tikkurila arvioi tilikauden 2016 liikevaihdon olevan tilinpäätöstiedotteen julkaisuhetken valuuttakursseilla vuoden 2015 tasolla. Oikaistun liikevoiton arvioidaan jäävän alle vuoden 2015 tason.

Aiempi ohjeistus (julkistettu 9.2.2016):

Tikkurila arvioi tilikauden 2016 liikevaihdon olevan tilinpäätöstiedotteen julkaisuhetken valuuttakursseilla vuoden 2015 tasolla. Oikaistun liikevoiton arvioidaan olevan vuoden 2015 tasolla.

Erkki Järvinen, toimitusjohtaja

Erkki Järvinen, toimitusjohtaja
matkapuh. 0400 455 913, erkki.jarvinen@tikkurila.com

Tikkurila on johtava maalialan ammattilainen Pohjoismaissa ja Venäjällä. Olemme perinteikäs suomalainen yritys, joka toimii nykyään 16 maassa. Laadukkaiden tuotteiden ja kattavien palvelujen avulla varmistamme markkinoiden parhaan käyttäjäkokemuksen. Kestävää kauneutta vuodesta 1862.