Tikkurila Oyj hakee osakkeidensa poistamista Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalta

9.9.2021 klo 7.45

TIKKURILA OYJ
PÖRSSITIEDOTE

Tikkurila Oyj:n (“Tikkurila” tai “Yhtiö”) hallitus on tänään päättänyt hakea julkisen kaupankäynnin lopettamista Tikkurilan osakkeilla ja osakkeidensa poistamista Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalta.

PPG Finland Oy omistaa yli 90 prosenttia kaikista Tikkurilan osakkeista ja osakkeiden tuottamista äänioikeuksista ja on 11.6.2021 käynnistänyt Tikkurilan vähemmistöosakkeita koskevan lunastusmenettelyn hakemalla välimiesmenettelyn aloittamista osakeyhtiölain 18 luvun 4 §:n mukaisesti saadakseen omistukseensa kaikki Tikkurilan liikkeeseen lasketut ja ulkona olevat osakkeet.

Hallitus on päättänyt jättää hakemuksen Nasdaq Helsinki Oy:lle julkisen kaupankäynnin lopettamiseksi Tikkurilan osakkeilla ja osakkeiden poistamiseksi pörssilistalta. Hakemuksessa pyydetään, että Nasdaq Helsinki Oy:ssä kaupankäynnin kohteena olevien Tikkurilan osakkeiden poistaminen pörssilistalta tapahtuisi mahdollisimman pian sen jälkeen, kun PPG Finland Oy on saanut osakeyhtiölain 18 luvun mukaisessa lunastusmenettelyssä omistusoikeuden kaikkiin Tikkurilan osakkeisiin.

Lisätietoja antaa:

Sanna Lehti, lakiasiainjohtaja,
sanna.lehti@tikkurila.com

Tietoa Tikkurilasta

Tikkurila tarjoaa kauppa- ja rakennusmaalituotteita kuluttajille ja ammattilaisille pinnan suojaamiseen ja kaunistamiseen. Lisäksi Tikkurila valmistaa maaleja ja pinnoitteita metalli- ja puuteollisuudenaloille.

Tikkurilan liiketoiminnassa korostuvat korkealuokkainen ja pitkäaikainen tuotekehitys sekä merkittävät markkinointipanostukset. Yhtiön brändejä ovat muun muassa Tikkurila, Beckers, Alcro, Teks ja Vivacolor. Tikkurila käyttää Beckers-tuotemerkkiä vain kauppa- ja rakennusmaaleissaan Skandinavian maissa ja joissakin Itä-Euroopan maissa Aktiebolaget Wilh. Beckerin lisenssillä, joka saatiin vuonna 2001 toteutetun Alcro-Beckers AB:n yrityskaupan yhteydessä. Yhtiön toiminnassa on tärkeää toimiva ja kattava jakeluverkosto, monipuoliset palvelut sekä tehokas toimitusketju. Tikkurilalla on seitsemän (7) tuotantolaitosta kuudessa (6) maassa ja noin kaksituhattaneljäsataa (2 400) työntekijää. Tikkurilan tuotteita on saatavilla yli neljässäkymmenessä (40) maassa. Lisätietoja Yhtiöstä on osoitteessa www.tikkurilagroup.fi.