• Tikkurila/

Tikkurila Oyj ja Vantaan kaupunki ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen Tikkurilan maa-alueen kehittämisestä

Tikkurila Oyj tiedotti syyskuussa valmistelevansa Vantaan kaupungin kanssa yhteistyösopimusta liittyen Tikkurilan maa-alueen yleissuunnitteluun ja kaavoituksen valmisteluun. Vantaan kaupunginhallitus hyväksyi yhteistyösopimuksen kokouksessaan 19.11.2020 ja osapuolet allekirjoittivat sopimuksen 26.11.2020.

Tikkurila Oyj Lehdistötiedote 27.11.2020

Yhteistyösopimus liittyy Tikkurila Oyj:n suunnitelmiin yhtiön Suomen toimintojen uudelleensijoittamisesta ja nykyisen maa-alueen kehittämisestä osana yhtiön laajempaa tuotantoverkoston optimointia. Yhteistyösopimus käsittää koko Tikkurila Oyj:n Vantaalla omistaman nykyisen maa-alueen, joka on kooltaan noin 21 hehtaaria, ja siinä kuvataan alueen kehittämisen vaiheet ottaen huomioon Tikkurila Oyj:n tehtaiden tuotannon ja varastoinnin jatkumisen alueella kehittämisen aikana.

Alueen kehittäminen etenee suunnitelmien mukaan useassa vaiheessa, joista viimeisimpänä käynnistyy varsinaisen tehdasalueen kehittäminen. Alueella sijaitsevat tehtaat ja muut toiminnot jatkavat toistaiseksi toimintaansa normaalisti nykyisillä paikoillaan. Mahdollisen uuden tuotantolaitoksen toteutus on jopa kymmenen vuoden päässä, ja sillä välin tuotanto jatkuu nykyisissä yksiköissä. Tikkurila Oyj ei ole vielä tehnyt päätöksiä uuden tehtaan rakentamisesta tai sen sijainnista.

Tikkurila Oyj on toiminut Vantaan Tikkurilassa perustamisestaan eli vuodesta 1862 lähtien. Alueella toimii kaksi tehdasta, jotka valmistavat vesi- ja liuotinpohjaisia kauppa-, rakennus- ja teollisuusmaaleja. Tehtaat on otettu käyttöön vuosina 1975 ja 1982.

Lisätiedot:

Sijoittajat, media:

Elisa Markula, toimitusjohtaja
elisa.markula@tikkurila.com, puh. 020 191 2196

Hankkeen johto:

Jari Lassila, projektijohtaja
jari.lassila@tikkurila.com, puh. 020 191 2720

Tikkurila on johtava pohjoismainen maalialan yritys. Kehitämme vuosikymmenten kokemuksella korkealuokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka tarjoavat asiakkaillemme ajan ja sään kestävää laatua. Yhdessätoista maassa toimivat 2 700 työntekijäämme haluavat luoda kestävää tulevaisuutta merkityksellisten pintojen avulla. Liikevaihtomme oli 564 miljoonaa euroa vuonna 2019. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsingissä. Pohjoismaista laatua alusta loppuun vuodesta 1862.