Tikkurila Oyj:n yhteistoimintaneuvottelut päättyneet

Tikkurila Oyj, lehdistötiedote, 9.4.2020 klo 15.00

Tikkurila Oyj:n viime viikolla aloitetut Suomen henkilöstön lomauttamista koskeneet yhteistoimintaneuvottelut ovat päättyneet.

Lomautukset koskevat tässä vaiheessa enintään 250 työntekijää Suomessa, lukuun ottamatta tuotantoa. Lomautukset toteutetaan jaksoittain tuotannollisen ja taloudellisen tilanteen mukaisesti. Ne toteutetaan pääosin osa-aikaisina siten, että yhtiön toiminnot jatkuvat mahdollisimman normaalisti.

Lomautusten kesto voi vaihdella työtehtävän mukaan, ja lomautusaika on enintään 90 päivää henkilöä kohden.

Tikkurila työllisti viime vuonna keskimäärin 2700 henkilöä yhdessätoista maassa, joista Suomessa noin 500. Tikkurila valmistautuu sopeuttamaan toimintaansa myös muissa toimintamaissa.

Tapio Pesola, johtaja, sijoittajasuhteet ja viestintä
tapio.pesola@tikkurila.com

Tikkurila on johtava pohjoismainen maalialan yritys. Kehitämme vuosikymmenten kokemuksella korkealuokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka tarjoavat asiakkaillemme ajan ja sään kestävää laatua. Noin kymmenessä maassa toimivat 2 700 työntekijäämme haluavat luoda kestävää tulevaisuutta merkityksellisten pintojen avulla. Liikevaihtomme oli 564 miljoonaa euroa vuonna 2019. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsingissä. Pohjoismaista laatua alusta loppuun vuodesta 1862.