Tikkurila työllisti tänä kesänä liki 90 kesätyöntekijää

Tikkurila työllisti tänä kesänä liki 90 kesätyöntekijää

Tikkurilan Vantaan tehtaalla, tutkimuskeskuksessa ja pääkonttorilla työskenteli tänä vuonna liki 90 kesätyöntekijää, jotka auttoivat kiireisenä sesonkiaikana.

”Kevät ja kesä ovat Tikkurilalla sesonkiaikaa. Rekrytoimme kausityöntekijöitä varmistaaksemme riittävän tuotantokapasiteetin ja muiden toimintojen jatkuvuuden sekä mahdollistaaksemme vakituisen henkilöstön lomat kesäkuukausina”, Satu Hemiö Tikkurilan HR:stä kertoo.

Koronaepidemian ja kevään rajoitustoimien myötä kodin kunnostaminen alkoi kiinnostaa nopeasti monia, ja Tikkurilan tuotteiden kysyntä kasvoi niin sisä- kuin ulkotuotteissa.

”On hienoa, että tänä poikkeuksellisenakin kesänä pystyimme tarjoamaan arvokasta työkokemusta näin monelle nuorelle. Me puolestaan pystyimme kesätyöntekijöiden tukemana vastaamaan tuotteidemme merkittävästi kasvaneeseen kysyntään.”

Tikkurila on ollut jo useana vuonna mukana Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa, jonka tavoitteena on kehittää yritysten kesätyökäytäntöjä ja tarjota nuorille onnistuneita kesätyökokemuksia.

”Tikkurilalla kesätyöntekijät sijaistavat lomakaudella vakituista henkilöstöä ja pääsevät siis ihan oikeisiin töihin. Kesätyöntekijämme työskentelevät eri tehtävissä muun muassa tutkimuskeskuksessa, tuotannossa ja laadunvalvonnassa, varastossa, kunnossapidossa, teknisessä asiakaspalvelussa sekä myyntitoimistossa. Osa heistä oli tuttuja jo aikaisemmilta kesiltä, osa uusia. Tarjoamalla kesätöitä varaudumme myös lähivuosien työntekijätarpeisiin”, Hemiö kertoo.

Vastuullinen kesäduuni -kampanjaan osallistuvat yritykset sitoutuvat hyvän kesätyön periaatteisiin, jotka ovat hyvä hakijakokemus, mielekäs työ, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kohtuullinen palkka sekä kirjallinen työsopimus ja työtodistus. Kampanjasta voi lukea lisää osoitteessa kesaduuni.org.

Lisätiedot:

Satu Hemiö, HR Business partner, Tikkurila Oyj
satu.hemio@tikkurila.com

Tikkurila on johtava pohjoismainen maalialan yritys. Kehitämme vuosikymmenten kokemuksella korkealuokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka tarjoavat asiakkaillemme ajan ja sään kestävää laatua. Yhdessätoista maassa toimivat 2 600 työntekijäämme haluavat luoda kestävää tulevaisuutta merkityksellisten pintojen avulla. Liikevaihtomme oli 564 miljoonaa euroa vuonna 2019. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsingissä. Pohjoismaista laatua alusta loppuun vuodesta 1862.