Tikkurilan 150-vuotishistoria nyt sähköisenä versiona

Maaliyhtiö Tikkurila Oyj julkaisi viime vuonna 150-vuotishistoriansa nimellä Värikartta – 150 vuotta Tikkurilan tarinoita. Nyt teoksesta on ilmestynyt sähköinen versio, jonka voi ladata ilmaiseksi iTunesista iPad-laitteille. Sovelluksen toteutti Apply Interactive Oy, joka on erikoistunut tablet- ja mobiilisovelluksiin sekä erilaisiin interaktiivisiin julkaisuihin.

Värikartta kertoo Tikkurila Oyj:n vaiheista tavan­omaisia yrityshistorioita värikkäämmin. Teos esittelee elämäkertatiedoin 150 yrityksen historiaan vaikuttanutta henkilöä. Talous­historian suurten linjojen ja Tikkurilan kehitystarinan ohella Värikartassa kuvataan Suomen suuriruhtinaskunnan matkaa moderniksi eurooppalaiseksi valtioksi ja Helsingin pitäjän tietä Vantaan kaupungiksi. Runsas ja monipuolinen kuvitus tekee applikaatiosta myös kiehtovan selailuteoksen.

Värikartan kirjoittaja on FT Kirsti Manninen, kotimaisen kirjallisuuden dosentti, kirjailija ja käsikirjoittaja. Hänen ehdotuksestaan Tikkurilan 150-vuotiskirja sai tavanomaisista yrityshistorioista poikkeavan sisältörakenteen, joka oli helppo siirtää sähköiseen maailmaan. Ulkoasusta ovat vastanneet graafiset suunnittelijat Camilla Pentti ja Jani Pulkka. Piirrokset ja kartat on tehnyt graafinen suunnittelija ja kuvittaja Jussi Kaakinen.

Arja Schadewitz, markkinointiviestintävastaava, ammattilaiset

150-vuotishistoriakirjaprojekin vetäjä

Puh. (09) 8577 2475, matkapuh. 040 518 0059

S-posti arja.schadewitz(at)tikkurila.com