Tikkurilan Maalaustelakka avuksi ammattimaalareille

Tikkurilan tuotekehitys ei rajoitu ainoastaan maalituotteisiin. Väri- ja Pintamessuilla Helsingin Messukeskuksessa esitellään tänään Tikkurilan Maalaustelakka, joka tehostaa ja nopeuttaa maalaustöitä suurilla työmailla, joilla on paljon samanlaista maalattavaa pintaa ja työmaasuunnittelu avainasemassa aikataulujen jatkuvasti kiristyessä.

Maalaustelakkaan kuuluu imuputkella ja suodattimella varustettu letkuasennelma, joka telakoi 100 litran maalitynnyrin suurpaineruiskuun. Lisäksi on tarjolla 100 litran kannellinen tynnyri sekä tynnyrikärryt suurten maaliastioiden käsittelyyn. Koko paketin maaliruiskua lukuun ottamatta voi tilata Tikkurilan projektimyyntipäälliköiden kautta ympäri Suomen.

Maalaustyö nopeutuu ja tehostuu, kun ei enää tarvitse vaihtaa aina uutta astiaa 18 litran ruiskuttamisen jälkeen. Lisäksi 100 litran tynnyri on huomattavasti nopeampi avata kuin 18 litran astia, puhumattakaan useamman astian avaamisesta. Maalitynnyri on lisäksi helposti siirrettävissä tynnyrikärryillä maalauspisteeseen.

Tikkurilan innovaatiokilpailun satoa

Tikkurilan Maalaustelakka perustuu projektimyyntipäällikkö Mikko Felinin ideaan ja kehitystyöhön, joka voitti keksintösarjan Tikkurila Oyj:n innovaatiokilpailussa vuonna 2012. Kilpailun tavoitteena on kannustaa henkilöstöä luovuuteen ja samalla tuottaa ideoita ja keksintöjä, jotka voivat edistää Tikkurilan liiketoimintaa ja kilpailukykyä.

Tämä keksintö osoittaa arkipäivän innovatiivisuutta, jolla helpotetaan ammattimaalarien työtä. Se koostuu kansi- ja letkusysteemistä, jonka avulla maalarit voivat käyttää entistä suurempia maaliastioita ja maalaustyö sujuu näin joutuisammin. Maaliastia on myös suljettuna kannella koko maalauksen ajan, joten sinne ei pääse pölyä tai roskia työskentelyn aikana.

Maalaustelakalle hyödyllisyysmallisuoja

Tikkurilan kansi- ja letkusysteemi, ts. Maalaustelakka, on suojattu Patentti- ja rekisterihallituksen myöntämällä hyödyllisyysmallilla No 10040 (laite suurpaineruiskumaalaukseen), joka on myönnetty 16.4.2013 ja on voimassa Suomessa.

Patentti- ja rekisterihallituksen mukaan hyödyllisyysmalli on patentin tapainen kielto-oikeus. Hyödyllisyysmallin haltijalla on oikeus kieltää muilta hyödyllisyysmallinsa mukaisen keksinnön ammattimainen hyväksikäyttö, joita ovat mm. hyödyllisyysmallilla suojatun tuotteen valmistus, myynti ja maahantuonti.

Mikko Felin, projektimyyntipäällikkö, ammattilaiset, BU Finland

Puh. (09) 8577 3264, 040 727 0609

S-posti mikko.felin(at)tikkurila.com

www.tikkurila.fi/ammattilaiset