• Tikkurila/

Tikkurilan Maalilinja on neuvonut suomalaisia jo 20 vuotta – koronakeväänä yhteydenottoja ennätysmäärä

Tikkurila lehdistötiedote 1.10.2020

Voiko sateella maalata? Miten valaistus ja maalin kiiltoaste vaikuttavat lopputulokseen? Entä mikä värisävy vastaa perinteistä punamultaa? Tikkurilan Maalilinjalta on saanut neuvot ja niksit kaikkeen maalaamiseen jo 20 vuoden ajan.

Tikkurilalla on pitkät perinteet neuvonta- ja koulutuspalvelujen tarjoamisessa: maalausneuvontaa ja -koulutusta on tarjottu asiakkaille jo yli 90 vuoden ajan, ja kuluttajille suunnattu Maalilinja juhlii lokakuussa 20-vuotista taivaltaan. Kuluttajien neuvontapalvelun vahvistamiseksi 2.10.2000 avattu Maalilinja tarjoaa maalausneuvontaa ja ideoita kaikkeen maalaamiseen. Maalilinja on vakiinnuttanut asemansa kuluttajien ja mm. jälleenmyyjien neuvontakanavana, ja yhteydenottoja tulee vuosittain yli 65 000.

”Kiireisintä aikaa on kevään ja kesän ulkomaalaussesonki. Into omilla käsillä tekemiseen, kuten rakentamiseen, maalaamiseen ja huonekalujen tuunaamiseen, on ollut viime vuosina selvästi kasvussa. Tänä keväänä Maalilinjalle tuli yhteydenottoja ennätysmäärä, kun kodin ja kesämökin kunnostaminen alkoi kiinnostaa monia koronavirusepidemian ja rajoitustoimien myötä”, teknisen tuen päällikkö Rami Kuparinen Tikkurilalta kertoo.

Maalilinja auttaa kaikissa maalaustyöhön ja maalin valintaan liittyvissä kysymyksissä. Myös värivalinnat ja sävytyskaavojen neuvonta kuuluvat palveluun.

”Eniten kysytään oikeista maalausolosuhteista, maalien kuivumisajoista ja talomaalin valinnasta perusteluineen. Mitä eroa eri maaleilla on, miksi pitää pohjustaa ja kauanko tietty Tikkurilan maali kestää. Usein muistutamme maalausohjeissa pinnan esikäsittelyn tärkeydestä. Mitä paremmin esikäsittelytyöt tehdään, sitä pidempi huoltomaalausväli saavutetaan”, Kuparinen sanoo.

Yhteydenotoista noin 60 prosenttia tulee puhelimella. Maalilinja on alusta alkaen tarjonnut neuvontaa myös sähköpostitse sekä verkkosivuilla, joilta löytyy perinteisten kirjallisten työohjeiden, värikarttojen ja esittelykuvien lisäksi neuvontavideoita ja suunnitteluohjelmia. Viime vuosina suosituksi on noussut chat-palvelu, joka otettiin käyttöön vuonna 2014.

On hienoa, että Maalilinjan asiantuntemukseen luotetaan. Yhteydenotto Maalilinjalle ennen maalaustyön aloittamista säästää monelta murheelta, jos on vähänkin epävarmuutta maalausasioissa”, Kuparinen muistuttaa.

Tikkurilan Maalilinja palvelee arkisin klo 8–19. Tavoitat asiantuntijamme puhelimitse numerosta 020 191 2002 tai chat-palvelun kautta osoitteesta www.tikkurila.fi/kotimaalarit. Voit myös jättää yhteydenottopyynnön osoitteessa https://tikkurila.fi/tikkurilan-maalilinja/ota-yhteytta-maalilinjaan.

Lisätiedot:

Rami Kuparinen, teknisen tuen päällikkö, Tikkurila
rami.kuparinen@tikkurila.com, puh. 020 191 2065

Tikkurila on johtava pohjoismainen maalialan yritys. Kehitämme vuosikymmenten kokemuksella korkealuokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka tarjoavat asiakkaillemme ajan ja sään kestävää laatua. Yhdessätoista maassa toimivat 2 600 työntekijäämme haluavat luoda kestävää tulevaisuutta merkityksellisten pintojen avulla. Liikevaihtomme oli 564 miljoonaa euroa vuonna 2019. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsingissä. Pohjoismaista laatua alusta loppuun vuodesta 1862.