Tikkurilan muuttaa liiketoimintamalliaan Ukrainassa ja Valko-Venäjällä

2.5.2016 klo 9.00 (CET+1)

Tikkurila on päättänyt muuttaa liiketoimintamalliaan Ukrainassa ja Valko-Venäjällä. Tikkurila Oyj on sopinut Ukrainan ja Valko-Venäjän tytäryhtiöidensä koko osakekannan myynnistä Tikkurilan paikallisen johdon perustamalle yhtiölle. Perustettu yhtiö jatkaa Tikkurilan tuotteiden jakelua molemmissa maissa.

Myytävien kahden yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto oli noin 12 miljoonaa euroa vuonna 2015, ja niillä oli 90 työntekijää. Kauppa saadaan päätökseen arviolta vuoden 2016 toisen neljänneksen aikana, mikäli kaupalle asetetut ehdot täyttyvät.

Kaupan astuessa voimaan molempien kaupan kohteena olevien yhtiöiden toimitusjohtajana toimiva Mauno Nurm ja Ukrainan yhtiön myyntijohtaja Igor Zhenevsky jättävät tehtävänsä Tikkurilassa ja ryhtyvät yrittäjiksi.

"Toteutimme hyvällä menestyksellä samanlaisen liiketoimintamallin muutoksen Tšekissä, Unkarissa, Romaniassa ja Slovakiassa vuonna 2012. Tämän kokemuksen perusteella päätimme kehittää ja virtaviivaistaa toimintaamme yrittäjävetoisen jakelumallin kautta myös Ukrainassa ja Valko-Venäjällä", toteaa Tikkurilan toimitusjohtaja Erkki Järvinen.

Erkki Järvinen, toimitusjohtaja

Erkki Järvinen, toimitusjohtaja
matkapuh. 0400 455 913, erkki.jarvinen@tikkurila.com

Tikkurila on johtava maalialan ammattilainen Pohjoismaissa ja Venäjällä. Olemme perinteikäs suomalainen yritys, joka toimii nykyään 16 maassa. Laadukkaiden tuotteiden ja kattavien palvelujen avulla varmistamme markkinoiden parhaan käyttäjäkokemuksen. Kestävää kauneutta vuodesta 1862.

Osa kestävää pohjoistaTikkurila on johtava pohjoismainen maalialan yritys. Kehitämme vuosikymmenten kokemuksella korkealuokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka tarjoavat asiakkaillemme ajan ja sään kestävää laatua. Noin kymmenessä maassa toimivat 2 700 työntekijäämme haluavat luoda kestävää tulevaisuutta merkityksellisten pintojen avulla. Liikevaihtomme oli 562 miljoonaa euroa vuonna 2018. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsingissä. Pohjoismaista laatua alusta loppuun vuodesta 1862. www.tikkurilagroup.fi