Tikkurilan nimitystoimikunnan kokoonpano

12.6.2015 klo 13.30 (CET+1)

Tikkurila Oyj:n kolme suurinta 31.5.2015 osakasluetteloon rekisteröityä osakkeenomistajaa ovat nimenneet edustajansa Tikkurilan nimitystoimikuntaan. Nimitystoimikunnan jäsenet ovat Oras Invest Oy:n hallituksen puheenjohtaja Pekka Paasikivi, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisen toimitusjohtaja Timo Ritakallio ja Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Varman sijoitustoiminnoista vastaava johtaja Reima Rytsölä.

Nimitystoimikunnan neljäs jäsen on Tikkurila Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Jari Paasikivi, joka toimii toimikunnan asiantuntijajäsenenä.

Nimitystoimikunta valitsee keskuudestaan puheenjohtajan järjestäytymiskokouksessaan.

Tikkurilan osakkeenomistajista tai osakkeenomistajien edustajista koostuvan nimitystoimikunnan tehtävänä on valmistella ja esitellä seuraavalle varsinaiselle yhtiökokoukselle tehtävä ehdotus hallituksen jäseniksi ja hallituksen jäsenten palkkioiksi. Nimitystoimikuntaan valitaan kolmen suurimman osakkeenomistajan edustajat, minkä lisäksi yhtiön hallituksen puheenjohtaja toimii nimitystoimikunnan asiantuntijajäsenenä.

Antti Kiuru, lakiasiainjohtaja

Antti Kiuru, puh. 0400 686 488, antti.kiuru@tikkurila.com

Tikkurila on johtava maalialan ammattilainen Pohjoismaissa ja Venäjällä. Olemme perinteikäs suomalainen yritys, joka toimii nykyään 16 maassa. Laadukkaiden tuotteiden ja kattavien palvelujen avulla varmistamme markkinoiden parhaan käyttäjäkokemuksen. Kestävää kauneutta vuodesta 1862.

Osa kestävää pohjoistaTikkurila on johtava pohjoismainen maalialan yritys. Kehitämme vuosikymmenten kokemuksella korkealuokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka tarjoavat asiakkaillemme ajan ja sään kestävää laatua. Noin kymmenessä maassa toimivat 2 700 työntekijäämme haluavat luoda kestävää tulevaisuutta merkityksellisten pintojen avulla. Liikevaihtomme oli 562 miljoonaa euroa vuonna 2018. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsingissä. Pohjoismaista laatua alusta loppuun vuodesta 1862. www.tikkurilagroup.fi