Tikkurilan uusi myymäläkonsepti palkittiin kansainvälisessä kilpailussa

Tikkurilan uusi myymäläkonsepti palkittiin kansainvälisessä kilpailussa

International Public Relations Association (IPRA) on julkistanut "IPRA Golden World Awards 2013" -kilpailun voittajat. Tikkurila Oyj palkittiin parhaana kategoriassa Business-to-business - In-house projektistaan "Maalin myynti helpommaksi ja ostaminen hauskemmaksi!". Tikkurila osallistui kilpailuun ensimmäistä kertaa.

"IPRA Golden World Awards for Excellence in Public Relations" -palkinnot edustavat maailman huippua kilpailtaessa erinomaisesta osaamisesta PR-toiminnassa. Viestintä- ja mainostoimistoille sekä yritysten viestintäosastoille on omat kategoriat. Maailmanlaajuinen kilpailu perustettiin vuonna 1990 IPRAn aloitteesta, ja sen hallinnoinnista vastaa nykyään Stevie ® Awards.

– Kilpailu oli tänä vuonna erityisen tiukka, sillä 30 kategoriaan tuli yli 300 ehdotusta eri puolilta maailmaa, toteaa Christophe Ginisty, joka toimii IPRAn puheenjohtajana vuonna 2013. – IPRAn tuomariston jäsenet etsivät kilpailuehdotuksista luovuuden ohella myös laadukasta suunnitteluprosessia sekä tarkkuutta mittausvaiheessa, sillä nämä tekijät tuovat esiin huippusuorituksen PR-toiminnassa. Tikkurilan ammattimainen ote ja johdonmukainen työskentelytapa vakuuttivat tuomariston omassa kategoriassaan. Me IPRAn jäsenet olemme sitoutuneet edistämään huippuosaamista PR-toiminnassa, ja tämä ajatus on jokaisen palkinnon takana, Ginisty jatkaa.

Vuoden 2013 kilpailu oli avoin paikallisille, alueellisille, kansallisille ja kansainvälisille PR-ohjelmille ja -kampanjoille, jotka toteutettiin vuosina 2012–2013. IPRA Golden World Awards -kilpailuun osallistuneet ehdotukset arvosteli kansainvälinen, alan ammattilaisten muodostama tuomaristo kahdella eri kierroksella. Tuomareilla on mahdollisuus myöntää kussakin kategoriassa yksi tai useampi palkinto tai jättää kategoria ilman palkintoa.

Uusi aikakausi maalinmyynnissä

Tikkurila kehittää jatkuvasti uudenlaisia ajattelu- ja ratkaisumalleja, jotka hyödyttävät sekä jälleenmyyjiä että näiden asiakkaita. Tikkurilan panostus maalin myynnin helpottamiseksi on ainutlaatuinen hanke, joka on edellyttänyt tiivistä yhteistyötä konsulttien, suunnittelijoiden sekä kaluste- ja valaisinvalmistajien kanssa. Yrityksen oman henkilöstön asiantuntemuksella ja osaamisella on ratkaiseva merkitys projektin onnistumisen kannalta.

Tikkurilan uusi myymäläkonsepti on kokonaisvaltainen palvelumuotoiluprojekti, jonka lopulliset tulokset alkavat näkyä siinä vaiheessa, kun kaupan ketjut ovat valinneet ja toteuttaneet niille parhaiten sopivat myymäläratkaisut. Kotimaan markkinoihin perustuva myymäläkonsepti lanseerattiin Suomessa syyskuussa 2012, ja ensimmäinen uuden konseptin mukainen myymälä avattiin Kouvolassa maaliskuussa 2013. Samanlaisiin myymäläratkaisuihin perustuvia myymälöitä on avattu myös Venäjällä, ja uusia konseptimyymälöitä on suunnitteilla muillekin Tikkurilan avainmarkkinoille.

Arja Schadewitz, markkinointiviestintä, ammattilaiset, BU Finland, Tikkurila Oyj

Puh. (09) 8577 2475, matkapuh. 040 518 0059, s-posti arja.schadewitz(at)tikkurila.com

www.tikkurila.fi, www.tikkurilagroup.com/fi

www.ipra.org/gwa/winners-list/winners-2013