Tikkurilan Vuoden väri 2021: Cumulus Y354 kuvastaa toivoa

Tikkurilan vuoden väri on Y354 Cumulus, joka on rauhoittava, valoisampaa tulevaisuutta ilmentävä vaaleansinisen sävy. Väri ja sen ympärille koottu värikokoelma herättää toivoa ja kutsuu ihmiset rakentamaan parempaa huomista. “Jatka eteenpäin vain. Kaikki on hyvin”, se sanoo.

Lehdistötiedote 13.11.2020

Vuoden värin 2021 taustalla oleva teema on jälleenrakentava toivo.

“Meille jälleenrakentava toivo on uskoa siihen, että voimme myötävaikuttaa positiivisen muutoksen aikaansaamiseen”, Tikkurilan väriasiantuntija Irina Hanhisalo kertoo. ”Teema herättää toivoa ja kannustaa ihmisiä tekemään parhaansa haastavina aikoina ja kulkemaan kärsivällisesti eteenpäin kohti valoisampaa huomista. Epävarmuuden aikana haluamme herättää toivoa valoisamman ja paremman tulevaisuuden rakentamisesta.”

Sinistä pidetään yleisesti rauhoittavana ja tasapainottavana värinä. Vaaleansininen Y354 Cumulus on kuin tuulahdus raikasta ilmaa ja sopii helposti mihin tahansa sisustukseen.

“Sininen kuvastaa kollektiivista tunnetta toivosta. Ja nyt enemmän kuin koskaan, toivo on se, mistä meidän on pidettävä kiinni, kun rakennamme tulevaisuutta. Sininen on rauhoittava ja luottamusta herättävä väri – sateen jälkeen tulee auringonpaiste ja kirkkaan sininen taivas”, Hanhisalo kuvailee.

Tällä kertaa Vuoden väri valittiin nojautuen sisäisiin keskusteluihin ja omaan asiantuntemukseen. Johtavana pohjoismaisena maalialan yrityksenä Tikkurila tutkii ja analysoi jatkuvasti nykyisiä ja tulevia trendejä. Yhtiöllä on yli 100 vuoden kokemus värien kuratoinnista.

“Meillä on laaja valikoima värejä ja rajattomat mahdollisuudet yhdistellä niitä. Visiomme on olla ajatusjohtaja väreissä: haluamme rohkaista ihmisiä käyttämään värejä, tarjota heille väri-inspiraatiota ja auttaa asiakkaitamme saavuttamaan parhaan mahdollisen tuloksen laajan värivalikoimamme kautta.”

Color Now 2021 -värikokoelma

Tikkurila on koonnut Vuoden värin ympärille värikokoelman, joka tarjoaa inspiraatiota ja suunnittelumahdollisuuksia sekä helpottaa yhteensopivien väriyhdistämien löytämisessä.  Yhtä poikkeusta lukuun ottamatta vuoden 2021 kokoelman sävyt heijastavat luonnon kauneutta ja energiaa ja saavat inspiraatiota taivaasta ja merestä, kauniista auringonlaskuista ja kasvikunnan värikkäästä monimuotoisuudesta. Kokoelma sisältää myös maanläheisiä sävyjä, kuten kiven, puunkuoren ja hiekan sävyjä.

”Esittelemällä kuratoidun värivalikoimamme vuodelle 2021 pyrimme saamaan ihmisten mielikuvituksen liikkeelle maalaamisessa ja kodin sisustuksessa. Väri yksin ei riitä, vaan kiinnostus syntyy siitä, miten väri yhdistetään uudella tavalla. Haluamme auttaa ihmisiä olemaan luovia ja onnistumaan tarjoamalla heille valikoiman yhteensointuvia värejä ja sävyjä”, Hanhisalo sanoo.

Color Now on Tikkurilan oma konsepti jakaa asiakkailleen viimeisimmät ja puhuttelevimmat väritrendit. Tikkurila haluaa innostaa ihmisiä luomaan kaunista arkea ja löytämään uusia värikkäitä mahdollisuuksia. Tikkurila on julkaissut Vuoden värin vuodesta 2016 alkaen.

Kuvia Vuoden väristä 2021 ja värikokoelmasta

Lisätiedot:

Irina Hanhisalo
Color Category Manager, Tikkurila
Irina.hanhisalo@tikkurila.com

Heidi Hirvelä
Marketing Manager (B2C), Tikkurila
Heidi.hirvela@tikkurila.com

Tikkurila on johtava pohjoismainen maalialan yritys. Kehitämme vuosikymmenten kokemuksella korkealuokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka tarjoavat asiakkaillemme ajan ja sään kestävää laatua. Yhdessätoista maassa toimivat 2 700 työntekijäämme haluavat luoda kestävää tulevaisuutta merkityksellisten pintojen avulla. Liikevaihtomme oli 564 miljoonaa euroa vuonna 2019. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsingissä. Pohjoismaista laatua alusta loppuun vuodesta 1862.