Tikkurilan Vuoden väri 2024 on Nude in Nizza

PPG Tikkurila on tänään julkistanut vuoden 2024 värikokoelman ja vuoden värin, joka on Nude in Nizza. Nude in Nizza on persikan sävyinen väri, joka säteilee lämpöä. Vuoden 2024 värikokoelma Tikkurila x Marie Olsson Nylander on suunniteltu yhteistyössä ruotsalaisen sisustussuunnittelija Marie Olsson Nylanderin kanssa.

"Lämpimät sisustusvärit ovat edelleen trendikkäitä", kertoo PPG Tikkurilan värivalikoimapäällikkö Irina Hanhisalo. "Pehmeät ja kutsuvat värit saavat huoneen tuntumaan rauhalliselta ja kodikkaalta, ja niitä on helppo yhdistää erilaisten materiaalien ja tyylien kanssa. Nude in Nizza juhlistaa rakkautta, ystävällisyyttä ja leikkisyyttä."

Marie Olsson Nylanderin tavoitteena on yllättää ja inspiroida ihmisiä katsomaan värejä uusista näkökulmista. Värikokoelmassa hän on leikitellyt vastakohdilla. Marien suunnittelemat väri- ja nimiyhdistelmät pohjautuvat muistoihin ja mielikuviin tietyistä paikoista ja symboleista. Vastakohdat kuvaavat sitä, miten hän näkee maailman paikkana, jossa erilaiset tunteet sekoittuvat - aivan kuten myös meidän intuitiomme ja aistimme toimivat.

Yhteensä 14 väriä sisältävä värikokoelma koostuu sekä vaaleista ja lempeistä että täyteläisistä sävyistä ja myös tummista korostuksista. Yllättävät vastakohdat tekevät värien nimistä mieleenpainuvia ja hauskoja. Värit toimivat hyvin sekä suurilla pinnoilla että pienissä yksityiskohdissa.

"Kuten tiedämme, intuitio tuntuu mystiseltä. Ja silti se on voimakkain työkalumme. Kun aivomme työskentelevät vaistomme kanssa ja pääsevät käsiksi muistoihimme, kaikkeen oppimaamme sekä henkilökohtaisiin tarpeisiimme ja mieltymyksiimme", Hanhisalo sanoo. "Se on syvä tietämys, joka on vapaa normeista, odotuksista ja arvostelusta. Se on antautumista ympäristölle ja aidoimmalle itselle."

"Vuoden värin ja värikokoelman avulla haluamme kannustaa ihmisiä tekemään sitä, mikä itsestä tuntuu parhaalta. Annetaan intuition ohjata meitä suuntiin, joita emme edes tienneet mahdollisiksi."

Vuoden väri ja värikokoelma on julkistettu vuodesta 2016 lähtien.

Aiheeseen liittyvää kuvamateriaalia on ladattavissa osoitteesta Branding.tikkurila.com -> Campaigns -> Color Now 2024 tai suoraan osoitteesta: https://branding.tikkurila.com/main/thumbnailview/fc=3%3A14528

Marie Olsson Nylander

Marie Olsson Nylander on yrittäjä ja sisustussuunnittelija, joka asuu Etelä-Ruotsissa miehensä ja neljän lapsensa kanssa. Marie tunnetaan ainutlaatuisesta tyylistään, hienostuneesta maustaan ja rakkaudestaan tekstuureihin ja antiikkiin. Hänen kotejaan ja töitään on esitelty monissa sisustuslehdissä ja tv-ohjelmissa. Marie on muotibrändi Odd Mollyn luova johtaja, ja hän on tehnyt tekstiileihin ja kodin sisustukseen liittyviä projekteja yhteistyössä Ellos Homen kanssa. Vuoden 2024 värikokoelma on suunniteltu yhteistyössä PPG Tikkurilan ruotsalaisen Alcro-brändin kanssa.

Irina Hanhisalo, värivalikoimapäällikkö

irina.hanhisalo(at)ppg.com

PPG Tikkurila

PPG Tikkurila syntyi vuonna 2021, kun Tikkurila yhdistyi PPG:n kanssa. Juuremme ulottuvat kuitenkin aina vuoteen 1862, jolloin Tikkurila perustettiin. Alun perin pienenä öljynpuristamona aloittaneesta yrityksestämme kasvoi aikojen kuluessa johtava pohjoismainen maalialan yritys. Meitä on lähes 2 400 ja toimimme yhteensä 10 maassa.