Vanhalle tiilikatolle lisää käyttöikää maalaamalla

Tiilikatto on yksi Suomen yleisimmistä kattotyypeistä. Vankka tiilikatto on lähes äänetön, ja sen valmistuksen aiheuttama ekologinen jalanjälki on vähäinen. Lisäksi betonitiilellä voi olla käyttöikää jopa 60–70 vuotta. Tiilikattokin vaatii kuitenkin huoltoa ja kunnossapitoa.

Kilpi Tiilikattomaali – optimoitu täsmätuote

Tikkurilan uusi vesiohenteinen Kilpi Tiilikattomaali on suunniteltu ja optimoitu erityisesti tiilikattojen huoltomaalaukseen. Tuote hidastaa veden kulkeutumista rakenteeseen ja vähentää siten katteen rapautumista sekä kasvuston muodostumista sen pinnalle. Vakiovärit – tiilenpunainen, tupapunainen, ruskea, tummanharmaa ja musta – ovat Suomen suosituimmat kattotiilivärit. Ne sävytetään tehtaalla epäorgaanisilla pigmenteillä, mikä takaa maalille erinomaisen sävynkeston.

Täyshimmeä Kilpi Tiilikattomaali on helppokäyttöinen tuote, joka voidaan levittää siveltimellä tai ruiskulla. Käyttökohteita ovat betonitiili- ja kuitusementtikatteet. Tuote soveltuu niin ammattilaisen kuin kodin remontoijankin käyttöön.

Kilpi Tiilikattomaalia myydään 10 litran pakkauksissa. Sitä on saatavana hyvin varustetuista maalikaupoista maaliskuun aikana.

Tuoteryhmäpäällikkö Kaarle Luukkainen, Tikkurila Oyj
Puh. (09) 8577 3578, matkapuh. 050 311 1295