Tilasiemen uudistaa rakenteitaan

Report this content

Tilasiemen vastaa maatalouden murrokseen perustamalla Tilasiemen-pakkaamoiden tueksi valtakunnallisen myyntipalveluyksikön. Myyntipalvelu lisää Tilasiemenen valtakunnallista näkyvyyttä, sekä tarjoaa uusille asiakkailleen helpon tavan yhteistyön aloittamiseen. Myynnin peruskivijalka muodostuu edelleen 50 Tilasiemen-pakkaamosta. Jatkossa viljelijä voi valita asiointikanavakseen myös sähköisen kaupankäynnin tai valtakunnallisen myyntipalvelun. Tilasiemenessä uskomme näin saavuttavamme merkittävästi paremman palvelutason. Rakenneuudistuksella Tilasiemen vahvistaa asemaansa ketteränä ja erittäin kustannustehokkaana toimijana. Uudistuksen avulla parannetaan myös Tilasiemenen verkostoitumista, jonka myötä asiakkaille pystytään tarjoamaan entistä kokonaisvaltaisempia hyötyjä. Uutta myyntipalvelua Tilasiemenessä johtaa Juha Savela (32). Juha Savelalla on 13 vuoden kokemus myynnistä ja markkinoinnista, jonka lisäksi hän toimii itsekin viljelijänä. - Olen lähes koko ikäni toiminut yrittäjänä erittäin hektisellä tietoliikennealalla, vaikka sydämeni on aina sykkinyt ainoastaan maaseudulle. Nyt, pienen hengähdystauon jälkeen, olen erittäin innostunut päästessäni kokonaan oman alani pariin. Itselläni on Sastamalassa verkostoitunut viljatila, joten uusi tehtäväni vastaa täydellisesti sitä, mistä olen kaikkein kiinnostunein aina ollut Ja mikä kaikkein hienointa, tässä tehtävässä pääsen myös itse tekemään kauppaa ja tutustumaan uusiin viljelijöihin. Tilasiemen on viljelijän luottokumppani Tilasiemen on 50 maatilapakkaamon omistama, vuonna 1992 perustettu siemenliike. Tilasiemenen tärkein yhteistyökumppani on Suomen johtava kasvinjalostaja Boreal Kasvinjalostus Oy. Teemme yhteistyötä myös muiden lajike-edustajien kanssa monipuolistaaksemme lajikevalikoimaamme. Tilasiemen lukuina: - Liikevaihto n. 6 milj. € - Siementuotantoala n. 7000 ha - Vuosittain 20 miljoonaa kiloa viljojen ja nurmikasvien sertifioitua siementä - 50 pakkaamoa ja noin 200 ammattimaista siemenviljelijää Lisätietoja antaa Tilasiemenen toimitusjohtaja Jukka Hollo puh. 050 60928, jukka.hollo@tilasiemen.fi.