Erikoissijoitusrahasto Titanium Baltia Kiinteistö aloitti toimintansa ja on saanut hyvän vastaanoton

1.7.2021 klo 13:00

Baltian maiden kasvaville kiinteistömarkkinoille sijoittava Erikoissijoitusrahasto Titanium Baltia Kiinteistö aloitti toimintansa 30.6.2021. Rahastoa hallinnoi Titanium Oyj:n tytäryhtiö Titanium Rahastoyhtiö Oy.

Rahaston myynti ja markkinointi aloitettiin 7.4.2021 ja se on saanut sijoittajien keskuudessa erinomaisen vastaanoton. Rahaston sijoituskapasiteetti toiminnan käynnistyessä on yli 60 miljoonaa euroa.

Titanium Baltia Kiinteistö on avoin ja jatkuva rahasto, joka on toiminnan aloittamisen jälkeen auki merkinnöille kerran kuukaudessa.

”Olemme erittäin tyytyväisiä rahaston lanseerausvaiheessa saamaan suureen kiinnostukseen asiakkailtamme. Lähdemme nyt kasvattamaan Titanium Baltia Kiinteistöä yhdeksi merkittävimmistä kiinteistösijoittajista Baltiassa ja jatkamme rahaston myyntiä nykyisille ja uusille asiakkaillemme. Rahasto on otettu hyvin vastaan Baltian kiinteistömarkkinassa ja sille on tarjottu runsaasti sijoituskohteita. Ensimmäisistä kohdehankinnoista neuvotellaan ja ne pyritään tekemään lähikuukausien aikana. Olemme iloksemme havainneet, että myös monella Baltiassa toimivalla tai sinne aikovalla suomalaisella yrityksellä on Baltiassa tilatarpeita. Toivomme, että voimme olla yrityksille houkutteleva ja luotettava kumppani esimerkiksi uusien toimitilojen rakennuttajana ja vuokranantajana tai niin sanotuissa sale and leaseback -järjestelyissä.”

Erikoissijoitusrahasto Titanium Baltia Kiinteistö on Suomen ensimmäinen jatkuva ja avoin rahasto, joka keskittyy Baltian kiinteistömarkkinoille. Rahasto sijoittaa varansa Baltiassa (Viro, Latvia, Liettua) sijaitseviin kiinteistöihin hajauttaen sijoituksensa ensisijaisesti asuntoihin, toimitiloihin, logistiikka- ja tuotantotiloihin, hotelleihin sekä kaupallisiin ja yhteiskuntakiinteistöihin. Sijoituskohteet ovat pääasiassa uusia, uudehkoja tai modernisoituja kiinteistöjä pitkäaikaista omistusta varten.

Siim Rosenthal

Salkunhoitaja, kiinteistöt