Erikoissijoitusrahasto Titanium Hoivakiinteistön tuottotavoitetta päivitetty

4.8.2021 klo 13:00

Erikoissijoitusrahasto Titanium Hoivakiinteistön tuottotavoitetta päivitetty

Titanium Oyj:n tytäryhtiö Titanium Rahastoyhtiö Oy:n hallitus on päivittänyt yhtiön hallinnoiman Erikoissijoitusrahasto Titanium Hoivakiinteistön kulujen jälkeisen pitkän aikavälin tuottotavoitteen 6-7 %:iin vuodessa. Tuottotavoitteen päivityksen taustalla on muun muassa hoivakiinteistöjen yleisen vuokratuottovaatimuksen lasku, hoivatoimijoiden varovaisuus uusille investoinneille sote-uudistuksen tuomasta epävarmuudesta johtuen sekä rahaston kahden edellisen vuoden aikana saavuttama kulujen jälkeinen tuotto. Aiempi pitkän aikavälin tuottotavoite oli 8 % vuodessa.

Rahastolla on edelleen erinomainen hoivakiinteistöportfolio, joka koostuu 148 kohteesta ympäri Suomea. Salkun keskimääräinen vuokramaturiteetti on yli 13 vuotta ja vuokrausaste on korkea. Rahasto jatkaa strategian mukaista sijoitustoimintaansa normaalisti.