Titanium Baltia Kiinteistö osti liikekiinteistön Tallinnan alueelta

4.10.2021 klo 8:00

Titanium Baltia Kiinteistö osti liikekiinteistön Tallinnan alueelta

Titanium Rahastoyhtiö Oy:n hallinnoima Erikoissijoitusrahasto Titanium Baltia Kiinteistö on ostanut Viimsi Market -liikekiinteistön Tallinnan alueelta 1.10.2021. Viimsi Market on paikallinen liikekeskus, jossa päävuokralaisina pitkillä vuokrasopimuksilla ovat Rimi-päivittäistavarakauppa ja Viimsin kaupunginkirjasto. Kohde on rakennettu vuonna 2015 ja sen käyttöaste on 100 %. Kohteessa on 10 vuokralaista ja vuokrattava pinta-ala on n. 6300 m2.

Salkunhoitaja Siim Rosenthal:
”Viimsi Market sijaitsee ostovoimaisella ja kasvavalla Tallinnan talousalueella Viimsissä. Liikekeskus tarjoaa paikallisille asukkaille helpon ja nopean paikan hankkia päivittäiset ostokset ja tuo lähelle peruspalvelut, kuten ruokakaupan, apteekin ja kirjaston. Kohteen sijainti on erinomainen ja sen vahvat päävuokralaiset luovat sijoitukselle vankan perustan ja vuokrakassavirran. Uskomme, että tämän tyyppisille päivittäistavarakauppavetoisille kiinteistöille on kysyntää sekä vuokralais- että sijoittajapuolella.

Tämän kaupan lisäksi rahastolla on käynnissä useita ostoneuvotteluja merkittävistä kiinteistökaupoista, joiden osalta tavoitteena on toteuttaa kauppoja lähiaikoina. Tämä tukee tavoitettamme kasvattaa Titanium Baltia Kiinteistö yhdeksi merkittävimmistä kiinteistösijoittajista Baltiassa.”

Erikoissijoitusrahasto Titanium Baltia Kiinteistö on Suomen ensimmäinen jatkuva ja avoin rahasto, joka keskittyy Baltian kiinteistömarkkinoille. Rahasto sijoittaa varansa Baltiassa (Viro, Latvia, Liettua) sijaitseviin kiinteistöihin hajauttaen sijoituksensa ensisijaisesti asuntoihin, toimitiloihin, logistiikka- ja tuotantotiloihin, hotelleihin sekä kaupallisiin ja yhteiskuntakiinteistöihin. Sijoituskohteet ovat pääasiassa uusia, uudehkoja tai modernisoituja kiinteistöjä pitkäaikaista omistusta varten.

Siim Rosenthal
Salkunhoitaja, kiinteistöt